۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۳
شرکت های تعاونی دروازه‌ ورود به توسعه اقتصاد و اشتغال
بازار از اردبیل گزارش می‌دهد؛

شرکت های تعاونی دروازه‌ ورود به توسعه اقتصاد و اشتغال

اردبیل- بخش تعاون با توجه به شعار سال مبنی بر «جهش تولید» اهمیت و جایگاه اساسی خود را در توسعه برنامه‌های اشتغال‌زایی، توسعه صادرات، اقتصاد و رفع بیکاری به خوبی نشان داده است.

زهرا رضازاده؛ بازار: بخش تعاون با توجه به شعار سال مبنی بر جهش تولید اهمیت و جایگاه اساسی خود را در توسعه برنامه‌های اشتغال‌زایی، توسعه صادرات، اقتصاد و رفع بیکاری به خوبی نشان داده به طوری که به عنوان دومین رکن نظام اقتصادی کشور، حرکت رو به رشد بنگاه‌های اقتصادی را محقق کرده و از ارکان مهم توسعه اشتغال پایدار محسوب می‌شود.

این بخش با تجمیع سرمایه‌های خرد و تشکیل شرکت‌های بزرگ و توانمند در همه حوزه‌ها می‌تواند وجهه بی‌بدیل خود را در مشارکت هدفمند برای ایجاد اشتغال پایدار به ویژه در بین اقشار تحصیل‌کرده جویای کار نمایان کند و در این میان استان اردبیل می‌تواند به عنوان ظرفیت مناسب برای توسعه صادرات غیرنفتی نیز مطرح شود که این مسئله در بهبود توسعه اقتصادی بسیار حائز اهمیت است.

کسب عناوین برتر تعاونی‌های استان نیز از دیگر افتخاراتی است که اردبیل در آن پیشتاز بوده و با حمایت‌های لازم انتظار می‌رود فعالیت تعاونی‌ها در سطح استان افزایش یابد و شرکت‌های تعاونی‌ها با توانمندی و خودکفایی اقتصادی حرکت روبه جلو داشته باشند.

حمایت مالی از شرکت‌های تعاونی زمینه ایجاد کسب و کارهای مناسبی را فراهم کرده و بانک توسعه تعاون حمایت‌های مناسبی از تعاونی‌ها دارد

حمایت‌های مالی از شرکت‌های تعاونی اردبیل انجام می‌شود
در این باره عادل کریمی مدیر شعب بانک توسعه تعاون اردبیل میزان تسهیلات به شرکت‌های تعاونی استان را یک هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: در این زمینه حمایت مالی از شرکت‌های تعاونی زمینه ایجاد کسب و کارهای مناسبی را فراهم کرده و این مجموعه حمایت‌های مناسبی از تعاونی‌ها دارد.

وی با اشاره به حمایت‌های بانک توسعه تعاون از شرکت‌های تعاونی دانش‌بنیان نیز گفت: ارائه تسهیلات به این طرح‌ها نیز اولویت اساسی است و در راستای اشتغال‌زایی پایدار در بین مناطق روستایی و عشایر ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات ارائه شده است.

کریمی ادامه داد: ارائه تسهیلات با نرخ ۱۴ درصد به متقاضیان نیز توسط این بانک انجام یافته و در این زمینه درصدد هستیم در راستای توسعه شرکت‌های تعاونی استان برنامه‌های توسعه اقتصادی را محقق کنیم.

۱۵ هزار نفر به طور مستقیم در بخش تعاون صاحب کار شدند
در همین راستا قاسم رحیمی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل نیز بیان کرد: اشتغال‌زایی ۱۵ هزار نفر در بخش تعاون استان محقق شده و فعالیت‌های اقتصادی حائز اهمیتی در حوزه‌های مختلف در حال انجام است که بیشترین آن مربوط به بخش کشاورزی است.

ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و تعاونی‌های تولیدی زمینه‌ساز صادرات ۳۲ میلیون دلاری در سال گذشته شده که درصدد هستیم با این محقق زمینه توسعه صادرات استان را نیز رقم بزنیم

وی با اشاره به این که راه‌اندازی واحدهای راکد استان برای ما اولویت اساسی است گفت: در این زمینه بازگردانی این واحدها به چرخه فعالیت اقتصادی اولویت اساسی است و درصدد هستیم تمامی واحدهای تعاونی راکد را در اسرع وقت فعال کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل تصریح کرد: ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و تعاونی‌های تولیدی زمینه‌ساز صادرات ۳۲ میلیون دلاری در سال گذشته شده که درصدد هستیم با این محقق زمینه توسعه صادرات استان را نیز رقم بزنیم.

رحیمی افزود: ۱۵ هزار نفر در بخش تعاون اردبیل مشغول به کسب و کار به صورت مستقیم هستند که امیدواریم با این روند در راستای کاهش بیکاری نیز موفق عمل کرده و به تمامی اهداف خود در راستای برنامه‌های توسعه‌ای اشتغال و اقتصاد دست یابیم.

تعاونی‌ها در شرایط کنونی کشور، در سازماندهی منابع انسانی ماهر و دانش آموخته، تجمیع بهینه نقدینگی و دارایی‌های نقدی مردم نقش موثری بر عهده دارندکه نیاز است برای توسعه کارآفرینی جمعی با تاکید بر الگوی بین‌المللی تعاونی، سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و اقدام شود.

کد خبر: ۴۰٬۱۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha