۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶
تولید سالانه ۲۰ تا ۲۵ هزار تن حبوبات در استان همدان
مدیر امور زراعت جهادکشاورزی همدان خبر داد:

تولید سالانه ۲۰ تا ۲۵ هزار تن حبوبات در استان همدان

همدان - مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از تولید سالانه ۲۰ تا ۲۵ هزار تن حبوبات در استان همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ علی بایگانه ظهر یکشنبه در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران با بیان اینکه سالانه ۲۰ تا ۲۵ هزار تن حبوبات در استان همدان تولید می‌شود؛ اظهار کرد: امسال ۷۵ هزار هکتار کشاورزی حفاظتی در استان همدن اجرا شده  است.

وی با بیان اینکه  امسال حدود ۴۴۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که استان همدان رتبه ششم را در این زمینه کسب کرده است؛ افزود: گندم یکی از محصولات استراتژیک و مهم در سبد غذایی خانوارهای ایرانی است و تولید گندم در  امنیت غذایی کشور جایگاه ویژه‌ای دارد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه نهاده‌های مورد نیاز برای کشت گندم تدارک دیده شده و بذور اصلاح شده و با کیفیت در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت ؛ عنوان کرد: با توجه به کیفیت بالای بذور گندم اصلاح شده به کشاورزان توصیه می‌کنیم حداقل ۳۰ درصد از بذور مورد نیاز خود را از بذور اصلاح شده استفاده کنند.

بایگانه در ادامه به کشت جو در استان همدان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه سالانه بیش از ۱۰۰ هزار هکتار زمین در استان همدان زیر کشت جو می‌رود، ادامه داد: سال گذشته سطح زیر کشت جو در استان همدان ۱۲۷ هزار هکتار بود و ۳۲۰ هزار تن جو تولید شد.

کد خبر: ۳۹٬۸۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha