۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
افزایش ۲ برابری قیمت برنج وارداتی؛ تاثیر حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی
در گفتگو با بازار مطرح شد

افزایش ۲ برابری قیمت برنج وارداتی؛ تاثیر حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی

اصفهان- عسگری، کارشناس بازار مواد غذایی گفت: از افزایش دو برابری قیمت برنج وارداتی نسبت به سال گذشته خبر داد.

ایمان عسگری در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به افزایش قیمت مواد غذایی در بازار جهانی اظهار داشت: طبق آخرین اطلاعات ارائه شده از طرف سازمان جهانی غذا، قیمت مواد غذایی نسبت به سال گذشته در سطح جهان افزایش داشته است.

وی یکی از این مواد غذایی را برنج برشمرد و ابراز داشت: متعاقب افزایش قیمت جهانی در بازار ایران هم قیمت برنج افزایش داشته است.

این کارشناس بازار مواد غذایی با بیان اینکه تابستان امسال نسبت به سال گذشته قیمت برنج وارداتی حدود ۱۰۰ درصد افزایش یافته و به دو برابر قیمت رسیده است، تصریح کرد: در مورد برنج ایرانی این رشد قیمت کمتر بوده و افزایش قیمتی حدود ۲۰ درصد نسبت به تابستان سال گذشته داشته ایم.

حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی  از عوامل موثر در افزایش قیمت برنج وارداتی
وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین دلائل افزایش قیمت برنج وارداتی حذف ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی برای واردات این فرآورده است، بیان داشت: با توجه به اینکه برنج یکی از اقلام ضروری برای سفره غذای خانواده های ایرانی است باید تسهیلات مخصوصی به بازرگانان و تولیدکنندگان برنج اعطا شود.

عسگری با اشاره به حجم عظیمی از دپوی برنج وارداتی در گمرکات کشور اظهار کرد: با آزاد سازی این برنج ها و افزایش عرضه می توان نیاز بخش زیادی از مردم را برای تامین برنج برآورده کرد.

کاهش محسوس فروش برنج در مغازه ها
وی همچنین با اشاره به کاهش محسوس فروش برنج در مغازه ها افزود: اکثر صاحبان اصناف فروش خواروبار خبر از کاهش فروش برنج می دهند به طوری که این واحدهای صنفی دیگر برنج را به صورت بسته های پنج و ۱۰ کیلویی نمی توانند بفروشند بلکه به صورت کیلویی به مشتریان می فروشند.

این کارشناس بازار مواد غذایی همچنین با انتقاد از فعالیت گسترده دلالان در بازار برنج ایران گفت: در نبود نظارت کافی از دستگاه های ذی ربط متاسفانه خوراک و قوت مردم دستمایه جاه طلبی و مال اندوزی عده ای دلال شده است که این موضوع باید در اولویت رسیدگی مراجع نظارتی قرار بگیرد.

کد خبر: ۳۹٬۸۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha