۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹
افزایش ۱۰ درصدی تولید مرکبات و برنج در مازندران
رئیس جهاد کشاورزی مازندران خبر داد

افزایش ۱۰ درصدی تولید مرکبات و برنج در مازندران

ساری- شهیدی فر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: میزان تولید مرکبات و برنج سال جاری در استان ۱۰ درصد افزایش می یابد.

عزیزاله شهیدی فر در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به روند کشت ارقام پرمحصول برنج در استان از ممنوعیت واردات برنج در استان خبر داد و گفت: میزان تولید برنج در استان در سال جاری بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن پیش بینی می شود.

وی با اشاره به رشد ۱۰ درصدی تولید برنج در سال جاری به افزایش تولید نارنگی در استان اشاره کرد و گفت: میزان تولید مرکبات در سال جاری بیش از دو میلیون و ۸۰۰ تن پیش بینی می شود.

وی ممنوعیت واردات محصولات باغی را از جمله نیازها و دغدغه های کشاورزان ذکر کرد و گفت: اقتصاد استان به برنج و مرکبات وابسته است و باید در زمینه ممنوعیت واردات و توسعه صادرات برنامه ریزی شود.

شهیدی فر تامین لجستیک توسعه صادرات مرکبات و افزایش ظرفیت سردخانه ها و انبارهای فنی را از نیازهای صادراتی برشمرد و گفت: ظرفیت ذخیره سازی محصولات کشاورزی با تکمیل پایانه های صادراتی رشد قابل توجهی خواهد یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران میزان صادرات محصولات کشاورزی را طی سال گذشته ۴۲۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: این محصولات به ۱۳ کشور دنیا صادر شده است.

کد خبر: ۳۹٬۶۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha