۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
انتقاد از شیوه رفع تعهدات ارزی/ تصمیمات نباید قهری باشد
نایب رئیس دوم اتاق بازرگانی زنجان:

انتقاد از شیوه رفع تعهدات ارزی/ تصمیمات نباید قهری باشد

زنجان- نایب رئیس دوم اتاق بازرگانی زنجان، گفت: اتاق بازرگانی استان زنجان از منتقدین رفع تعهدات ارزی با شیوه‌های اعلامی است.

به گزارش خبرنگار بازار،سهند علی فلاحی ظهر شنبه در دومین جلسه کمیته رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان استان در محل استانداری زنجان،با اشاره به مشکلاتی که ناشی از تحریم‌های گسترده و شیوع ویروس کرونا برای فعالان اقتصادی و به ویژه صادرکنندگان استان ایجاد شده است،گفت: همانگونه که بارها تاکید شده، خوشبختانه فعالان اقتصادی در استان زنجان از انضباط مالی خوبی برخوردار هستند و مشکلات را می‌توان بدون استفاده از اقدامات قهری و با تعامل حل کرد.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی برای بازگشت ارز حاصل از صادرات موضوع رفع تعهدات ارزی را پیگیری می‌کند، اظهار کرد: طی پایش هایی که صورت گرفته موضوع عدم رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان دلایل مختلفی از جمله صادرات ریالی برخی از شرکت‌ها به کشورهای عراق و افغانستان، به روز و دقیق نبودن آمار بانک مرکزی، مشکلات تحریمی در بازگرداندن ارزها و غیره دارد.

نایب رئیس دوم اتاق بازرگانی زنجان، با تاکید بر اینکه صادرکنندگان افسران جبهه جنگ اقتصادی در شرایط امروز کشور هستند، تاکید کرد: تصمیمات در این حوزه نباید قهری باشد و با تعامل مشکلات حل شدنی است تا قوانین نیز اجرایی شود.

فلاحی با بیان اینکه اتاق بازرگانی از ابتدای صدور این بخشنامه اقدامات حمایتی خود را از فعالان اقتصادی آغاز و در برخی موارد حتی متهم به عدم پیگیری این موضوع در استان شد، خاطر نشان کرد: اتاق بازرگانی زنجان خود از منتقدین موضوع رفع تعهدات ارزی با شیوه‌های اعلامی بوده است.

وی، برلزوم حمایت جدی دولت از بخش خصوصی تاکید کرد. 

در ادامه این جلسه،رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان، با بیان اینکه صادرکنندگان و فعالان اقتصادی در استان قسمت عمده‌ای از تعهدات خود را در رابطه با این قانون انجام داده‌اند، ابراز کرد: بخشی از باقیمانده رفع تعهدات ارزی مربوط به ورود موقت واحدهای تولید سرب و روی و بخشی نیز مربوط به تولید کنندگان دیگر است.

مهدی رنگ رونا  افزود: با توجه به اینکه مهلت رفع تعهدات ارزی تا پایان شهریور ماه سال جاری بوده و امکان تمدید آن بسیار ضعیف است، فعالان باید تنها را از طریق سامانه نیما نسبت به رفع تعهدات ارزی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه عمده مشکلات در رابطه با رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان استان زنجان مربوط به ورود موقت واحدهای تولید روی می‌باشد، تصریح کرد: در حال حاضر تولید کننده ها می‌خواهند تعهدات خود را عملی کنند ولی مشکل در سامانه‌ها است و از نظر فنی اشکالاتی وجود دارد، تنها راه رفع تعهد ارزی مشکل سامانه نیما می‌باشد و سامانه ثنا نیز بسته می‌باشد.

 معاون خدمات بازرگانی سازمان صنعت معدن و تجارت استان زنجان ، با بیان اینکه در استان رابطه خوبی بین تولیدکنندگان و اتاق و همچنین سازمان صمت وجود دارد، ابراز کرد: عمده مشکلات رفع تعهدات ارزی در استان از باب ورود موقت واحدهای تولید سرب و روی است.

کد خبر: ۳۹٬۵۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha