۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
ID.۴ محصول جدید فولکس واگن در آستانه رونمایی
گزارش بازار از طراحی کابین کراس‌ اوور تمام برقی

ID.۴ محصول جدید فولکس واگن در آستانه رونمایی

گروه خودروسازی فولکس واگن در آخرین اطلاعیه مطبوعاتی خود اعلام کرده که تا پیش از پایان یافتن ماه سپتامبر (ماه جاری) اولین رونمایی جهانی از ID.۴ که محصول جدید این خودروساز آلمانی است را انجام خواهد داد.

بازار؛ گروه خودرو: هفته گذشته گروه خودروسازی فولکس واگن تصاویری از طراحی بیرونی نخستین کراس اوور برقی خود یعنی ID.۴  را منتشر کرد، اکنون تیزرهایی از نمای کابین این خودرو انتشار یافته است.

پلت‌فرم الکتریکی این خودرو که بر پایه محصول کراس اوور طراحی شده، به این خودروساز آلمانی اجازه خلق کابین کاملا متفاوت از سایر محصولات خود که مجهز به پیشرانه احتراق داخلی هستند را داده است. زبان طراحی فولکس واگن را می‌توان در این خودرو با شعار آزادی فضا در خارج و داخل خودرو مشاهده و حس کرد.

گروه فولکس واگن در طراحی و تولید این خودرو نهایت استفاده را از تکنولوژی برده و بسیاری از اجزای کابین را از حالت متداول خود به نمونه برقی تغییر داده است. به عنوان مثال، آنطور که در تصاویر دیده می‌شود دستگیره‌های ID.۴ برقی بوده و زمان سوار شدن به کابین خودرو، فضای بزرگی برای ورود و خروج سرنشینان طراحی شده است.

موقعیت نشستن سرنشینان جلو مانند یک اس یو وی است، اما طبق اعلام این خودروساز آلمانی فضای نشستن سرنشینان عقب بسیار بزرگتر از حالت متداول کراس اوورها و اس یو وی‌های موجود در بازار است. در این جا باید ذکر کرد که حجم محفظه بار این خودرو ۵۴۳ لیتر هست که به لطف قوای محرکه الکتریکی این فضا برای سرنشینان فراهم شده است.

گروه فولکس واگن برای افزایش زیبایی کابین ابتکار نوینی انجام داده و از نورپردازی نوار نوری ال ای دی در زیر شیشه جلو استفاده کرده است. این نور پردازی قابلیت نمایش اعلان‌های تماس، سیستم‌های خودرو، وضعیت حرکتی، ترمز اضطراری و سایر موارد را برای آگاهی دادن به راننده و سرنشینان دارد.

این کراس اوور الکتریکی مجهز به صندلی‌های با استاندارد AGR با تنظیم برقی و مجهز به فناوری ماساژور است. روکش‌های صندلی این خودرو، از چرم مصنوعی با ترکیبات پلاستیکی قابل بازیافت طراحی و تولید شده است. هدف فولکس واگن از این سیاست کاهش استفاده از محصولات حیوانی برای حفاظت از محیط زیست است.

ID.۴  در حال نزدیک شدن برای تولید انبوه سریع هست، گروه خودروسازی فولکس واگن در آخرین اطلاعیه مطبوعاتی خود اعلام کرده که تا پیش از پایان یافتن ماه سپتامبر (ماه جاری) اولین رونمایی جهانی از این خودرو جدید را انجام خواهد داد. گفتنی است که اگر مشکلات شیوع کرونا و اخلال در زنجیره تامین وجود نداشت، به احتمال زیاد این محصول زودتر رونمایی می‌شد.

کد خبر: ۳۹٬۵۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha