۱۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۸
بودجه ۱۴۰۰ به دور از وابستگی‌های به نفت خواهد بود
نماینده مردم اصفهان در مجلس:

بودجه ۱۴۰۰ به دور از وابستگی‌های به نفت خواهد بود

مقتدایی، نماینده مردم اصفهان معتقد است باید به گونه‌ای برای بودجه کشور برنامه‌ریزی شود که در سال آتی وابستگی اقتصادمان به نفت کاهش پیدا کند و همچنین مجلس هم به دنبال این است تا بودجه ۱۴۰۰ به دور از وابستگی به نفت بسته شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس، با اشاره به اینکه برای پیشرفت اقتصاد کشور باید از خام‌فروشی محصولات جلوگیری کرد، گفت: وضعیت فعلی اقتصاد زمینه‌ای را برای جداکردن بودجه کشور از نفت فراهم آورده است.

وی در ادامه افزود: آمریکایی‌ها با اعمال فشار حداکثری به دنبال زمین‌گیرکردن اقتصاد کشورمان بودند، اما نتیجه‌ای را برای آنها در برنداشته و حتی این مسئله زمینه جدیدی را برای پیشرفت اقتصادی کشورمان مهیا کرده است.

نماینده مردم اصفهان به بودجه سال ۱۴۰۰ کشور اشاره و تاکید کرد: بودجه سال ۱۴۰۰ به دور از وابستگی‌های به نفت خواهد بود؛ لذا مجلس به دنبال این بوده تا در یک تحول ساختاری نوین موضوع بودجه و وابستگی به نفت در بودجه را خاتمه دهد و یکبار برای همیشه مشخص کند که فروش نفت و درآمدهای حاصل از آن باید برای توسعه عمیق کشور مورد استفاده قرار گیرد.

این نماینده مردم در ادامه افزود: باید برای گذران روزمره کشور به منابعی غیر از نفت که عمدتا هم منابع پایدار هستند تکیه کنیم به همین جهت امروزه با توجه به اینکه یک درصد از جمعیت جهان و همچنین حدود ۷ درصد از منابع طبیعی را دارا هستیم باید از خام‌فروشی‌ جلوگیری شود و برای  توسعه کشور به سمت بهره برداری دقیق از معادن کشور پیش برویم.

کد خبر: ۳۹٬۴۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha