۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۳
قلع و قمع سازه‌های غیرقانونی در اراضی باغی محدوده جاده‌ «کرج-چالوس»
برنامه یگان حفاظت از اراضی کشاورزی؛

قلع و قمع سازه‌های غیرقانونی در اراضی باغی محدوده جاده‌ «کرج-چالوس»

کرج- موسوی، فرمانده یگان حفاظت از اراضی‌ جهاد کشاورزی البرز گفت: طبق وصول گزارشاتی مبنی بر تغییر کاربری غیرقانونی در اراضی باغی محدوده روستاهای جاده چالوس، شناسایی و برخورد قانونی اعم از قلع و قمع بناهای غیر مجاز همراه با تحت تعقیب قرار دادن مجرمان در دستورکار قرار گرفت.

 سرهنگ سید مجتبی موسوی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در بررسی‌های به‌ عمل آمده و اخبار سامانه ۱۳۱ متاسفانه گزارشاتی مبنی‌ بر تغییر کاربری به‌صورت غیر قانونی در اراضی‌ باغی محدوده روستاهای جاده‌ چالوس به فرماندهی یگان حفاظت‌ از اراضی‌ سازمان جهاد کشاورزی استان واصل شده است، لذا طی هماهنگی هایی که با دادستان استان البرز انجام شده است، شناسایی و برخورد قانونی اعم از قلع و قمع بناهای غیر مجازی همراه با تحت تعقیب قرار دادن مجرمان در این راستا در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: طی چند روز گذشته ضمن پیگیری و هماهنگی های مدیریت جهادکشاورزی کرج با معاون دادستانی و سرپرست دادسرای ناحیه یک کرج با همراهی ریاست شعبه‌ رسیدگی کننده به گزارشات تغییر کاربری اراضی با همکاری بخشداری آسارا و نیروهای انتظامی تعدادی از بناهای غیر مجاز در محدوده جاده چالوس تخریب شد.

اخذ تعهد از متخلفان برای رفع تخلف
فرمانده یگان حفاظت از اراضی‌ جهاد کشاورزی البرز ضمن‌ تقدیر از همراهی دهیار روستای نساء، خواستار نظارت‌ بیشتر دهیاریها و شورای روستایی بر محدوده روستاها برای پیشگیری از خرد کردن و از بین رفتن اراضی کشاورزی و باغی شد.

موسوی افزود: در عملیات مذکور با اجرای تبصره دو از ماده ۱۰ الحاقی قانون حفظ کاربری اراضی ضمن قلع و قمع تعدادی از بناهای غیر مجاز مساحت یک هکتار از اراضی آزادسازی شده و از تعدادی از متصرفان و متخلفان نیز تعهد گرفته شد تا شخصا در زمان فرجه داده شده نسبت به رفع تخلف اقدام کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه جاده‌ چالوس از مواهب الهی و یکی از تنفس‌گاه‌های استان بوده که به لحاظ کشوری نیز به دلیل جاذبه‌های طبیعی آن از رتبه‌ و اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: افرادی متاسفانه بدون در نظر گرفتن حقوق عامه و فقط به قصد سود جویی مبادرت به از بین بردن باغات در این حوزه با شیوه هایی چون خرد کردن و دیوار کشی و احداث بنا می کنند که با نظارت‌ واحدهای‌ گشت حفظ کاربری و پیگیری اخبار سامانه‌ ۱۳۱ ضمن شناسایی تحت پیگرد و برخورد قانونی همراه با رفع تخلف قرار می گیرند.

کد خبر: ۳۹٬۴۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha