۱۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶
افزایش بی سابقه قیمت طلا در دنیا
نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر عنوان کرد

افزایش بی سابقه قیمت طلا در دنیا

کشتی آرای، نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر گفت: به دلیل کم شدن ارزش جهانی دلار سرمایه‌ها به بازار طلا سرازیر شده و قیمت انس جهانی به طور بی سابقه‌ای بالا رفته است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، محمد کشتی آرای افزود: بیشترین تاثیر قیمت طلا و سکه ناشی از قیمت جهانی انس است و از ماه گذشته شاهد افزایش شدید قیمت جهانی طلا بوده ایم.

کشتی آرای گفت: سرمایه معمولا به دنبال سود است و هر بازاری که سود بیشتری داشته باشد سرمایه‌ها به آن سمت سوق پیدا می‌کنند.

وی افزود: بیماری کرونا هم در این افزایش قیمت‌ها بی تاثیر نبوده به طوری که اقتصاد خیلی از کشورها را ضعیف کرده، به عنوان مثال اقتصاد کشور انگلستان ۲۰ درصد کوچکتر شده و کشور ژاپن حدود ۳۰ درصد از اقتصاد خود را از دست داده است همه این اتفاقات تاثیر بر قیمت ارز در بازارهای جهانی گذاشته است.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر گفت: شاخص قیمت‌ها و معاملات در دنیا با قیمت دلار است و با توجه به درگیر بودن اقتصاد و سیاست آمریکا و مشکلاتی در این کشور وجود دارد ارزش دلار به شدت در بازارهای جهانی با کاهش روبرو شد و همین علتی شد تا سرمایه گذاری‌ها به سمت بازار طلا بیشتر شود.

وی در ادامه گفت: همین موضوع باعث شد تا در داخل کشور هم با افزایش قیمت طلا و سکه روبرو شویم به طوری که در ماه گذشته شاهد رکورد زنی قیمت سکه بودیم.

وی گفت: رکورد قیمت انس هم در نیا شکسته شد و به بالای ۲۰۰۰ دلار رسید که بی سابقه بوده است.

کشتی آرای افزود: در هفته گذشته با توجه به تعطیلی بازار و ایام سوگواری معاملات رو به کاهش گذاشت، اما برخلاف همیشه شاهد افزایش قیمت‌ها در بازار بودیم که علت آن هم افزایش شدید قیمت انس جهانی و افزایش قیمت ارز بوده که باعث شد تا سکه حدود ۱ میلیون افزایش قیمت داشته باشد.

وی افزود: فعلا در بازار عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت‌ها نیست و قیمت جهانی طلا و ارز قیمت‌ها را تعیین می‌کنند.

وی گفت: به دلیل سود خوب در بازار بورس بسیاری از سرمایه‌ها به سمت این بازار هجوم آوردند و شاخص در این بازار مثبت شد، اما در چند روز اخیر این جریان برعکس شده و احتمال می‌رود که سرمایه‌ها به سمت بازارهای دیگری مثل مسکن، طلا و ارز برود.

کشتی آرای در خصوص قیمت طلا و سکه هم گفت: قیمت سکه طرح جدید با افزایش ۶۰۰ هزار تومانی به ۱۱ میلیون ۵۰۰ هزار تومان رسید، نیم سکه با ۳۵۰ هزار تومان افزایش به ۵ میلیون ۶۰۰ هزار تومان، ربع سکه با افزایش ۱۵۰ هزار تومانی به ۳ میلیون ۲۰۰ هزار تومان رسید.

وی در ادامه گفت: سکه‌های گرمی ۱ میلیون ۷۵۰ هزار تومان و هر مثقال طلا ۴ میلیون ۸۸۵ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت.

وی گفت: قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار با قیمت ۱ میلیون ۱۰۸ هزار تومان داد و ستد شده است.

وی در پایان گفت: با توجه به افزایش قیمت‌ها در بازار مردم برای خرید مراقب باشند و حتما از واحدهای صنفی خرید کنند که دارای مجوز رسمی از اتحادیه باشند تا درگیر بحث سکه‌های تقلبی و غیز بانکی نشوند.

کد خبر: ۳۹٬۴۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha