۱۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۱
کرونا، فروش خودرو در ژاپن را ۱۶ درصد کاهش داد

کرونا، فروش خودرو در ژاپن را ۱۶ درصد کاهش داد

فروش خودروهای جدید در ژاپن در مرداد ماه سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۱۶ درصد کاهش یافته است این کاهش به کم شدن تقاضای خرید به دلیل همه گیری جهانی ویروس کرونا نسبت داده شده است.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، تلویزیون ژاپن روز پنجشنبه به نقل از اتحادیه بنگاه های خرید و فروش خودرو در این کشور اعلام کرد ماه گذشته در حدود ۳۲۶ هزار خودروی جدید در ژاپن به فروش رسیده است.

بر اساس این گزارش، فروش خودروهای سواری، کامیون و اتوبوس ۱۸.۴ درصد کاهش یافته و به حدود ۱۹۸ هزار دستگاه رسیده است فروش خودروهای کوچک نیز ۱۱.۸ درصد کاهش یافته و به حدود ۱۲۸ هزار دستگاه رسیده است.

گزارش حاکی است فروش مدل های جدید در مقایسه با سال گذشته که افزایش زیادی داشت امسال بی رونق شد.

تفاوت کاهش ماهانه در مقایسه با سال گذشته در ماه اردیبهشت ۴۴ درصد، در ماه خرداد ۲۲ درصد و در ماه تیر ۱۳ درصد بود این رقم در ماه مرداد اندکی زیاد شد، اما به گفته گروه های صنعتی، فروش کل بهبود یافته است.

شرکت های خودرو سازی ژاپن همچنین می گویند به نظر می رسد شمار روز افزونی از مردم به منظور پرهیز از وسایل حمل و نقل عمومی شلوغ، در نظر دارند برای رفت و آمد خودروهای جدید بخرند.

کاهش فروش خودرو در ژاپن در شرایطی است که تازه ترین آمارهای چین نشان می دهد که فروش خودرو در بزرگترین بازار خودرو جهان در مرداد ماه ۱۶.۴ درصد افزایش یافته است با این وجود انجمن خودروسازی چین پیش بینی کرده است که میزان فروش خودرو امسال به دلیل همه گیری کرونا در کل بین ۱۰ تا ۲۰ درصد سقوط کند.

کد خبر: ۳۹٬۳۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha