۱۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۰
بهره‌برداری از ۸۳۰ مگاوات نیروگاه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور
معاون وزیر نیرو خبر داد

بهره‌برداری از ۸۳۰ مگاوات نیروگاه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور

اردبیل- متولی زاده، معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت توانیر گفت: در هفت سال گذشته بیش از ۸۳۰ مگاوات برق تولیدی کشور از نیروگاه‌های تجدیدپذیر و خورشیدی بوده است.

محمدحسن متولی‌زاده در مراسم افتتاح طرح‌های نیروگاهی در اردبیل در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: طرح‌های توسعه‌ای در بخش نیرورسانی در کشور به سمت احداث و راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی، بادی، آبی و همچنین توسعه پنل‌های خورشیدی رفته که انتظار می‌رود این روند در کشور با قوت ادامه یابد.

وی از حمایت وزارت نیرو و توانیر برای اجرای نیروگاه‌های تجدیدپذیر در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات کم بهره و همچنین تامین زمین برای سرمایه‌گذاران این حوزه انجام می‌شود تا یک شرایط مناسبی را در توسعه بخش نیروگاه‌های خورشیدی در کشور شاهد باشیم.

مدیرعامل شرکت توانیر در مورد مصوبه دولت برای بهره‌مندی مشترکان کم مصرف از برق رایگان بیان کرد: در قالب برق امید از پائیز مشترکان کم مصرف برق رایگان مصرف می‌کنند به طوری که در روزهای آینده نحوه محاسبه و قرار گرفتن مشترکان در جمع کم‌مصرف‌ها، خوش مصرف‌ها و پرمصرف‌ها اعلام خواهد شد.

متولی‌زاده گفت: مشترکان کم مصرف تا ۱۰۰ درصد برق مصرفی‌شان رایگان محاسبه خواهد شد و برای مشترکان پرمصرف نیر برنامه‌های آموزشی در نظر گرفته شده تا با روش‌های ساده مصرف خود را تعدیل کنند.

وی به اقدامات خوب توانیر در بهینه‌سازی مصرف و کمک به مشترکان در استفاده از سلول‌های خورشیدی اشاره کرد و افزود: با یک محاسبه سه ساله نه تنها مشترکان هزینه ناشی از سرمایه‌گذاری در این حوزه را برداشت خواهند کرد بلکه با متراژ کمتر به کاهش آلایندگی محیط زیست و هزینه کم مصرف برق خود نیز کمک خواهند کرد.

معاون وزیر نیرو به ظرفیت تولید برق در اردبیل اشاره و تصریح کرد: دو برابر نیاز مصرف استان اردبیل ظرفیت تولید در نیروگاه‌هاست و این استان از نظر تنوع و میزان مصرف از متوسط کشوری پائین‌تر است.

متولی‌زاده الگوهای مصرف برق را به ویژه در بخش صنایع و مشترکان خانگی یادآور شد و بیان کرد: تلاش می‌کنیم تا مشترکان با پرداخت کمترین هزینه به تقویت و توسعه انرژی‌های نو کمک کنند.

وی از ارائه پنل‌های خورشیدی به شکل چمدانی به جامعه عشایری خبر داد و گفت: عشایر کوچرو در کشور از این پنل‌های خورشیدی در راستای مصارف روزانه خود استفاده خواهند کرد.

مدیرعامل توانیر تصریح کرد: امروز با حضور رئیس جمهور پست ۲۳۰ کیلوولت و دو نیروگاه کوچک مقیاس در استان اردبیل با سرمایه‌گذاری ۲۱۵ میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

کد خبر: ۳۹٬۳۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha