۱۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱
پیش بینی سالانه ۵۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان همدان
استاندار همدان عنوان کرد:

پیش بینی سالانه ۵۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان همدان

همدان - استاندار همدان بابیان اینکه باید طبق سند توسعه استان همدان سالانه پنج هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان همدان انجام شود، گفت: توجه جدی به معیشت و اشتغال در استان همدان اولویت است.

به گزارش خبرنگار بازار؛ سیدسعید شاهرخی ظهر پنج شنبه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد،  به اجرا و تکمیل طرح‌های مختلف در استان همدان اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های مختلف اجرایی برنامه‌های خود را طبق سند راهبردی و عملیاتی ۳ ساله توسعه استان همدان پیش می‌برند.

شاهرخی بابیان اینکه باید طبق سند توسعه استان همدان سالانه پنج هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان همدان انجام شود، گفت: توجه جدی به معیشت و اشتغال در استان همدان اولویت است.

استاندار همدان یادآور شد: طبق سند راهبردی و عملیاتی سه ساله توسعه؛ استان همدان تعهد داده سالانه ۲۰ هزار شغل فراهم و ایجاد کند که طی مدت سپری شده بیش از میانگین سالانه و معادل ۲۴ هزار شغل ایجاد شده است.

وی عنوان کرد: تا پایان دوره دولت تدبیر و امید و برنامه ششم توسعه این سند راهبردی سه ساله به طور کامل اجرایی می‌شود و بر این اساس نقشه راه برای دستگاه‌های اجرایی ترسیم شده تا در هر فصل و هر سال وظایف خود را در چارچوب این سند اجرایی کنند.

شاهرخی با یادآوری اینکه سالانه در استان همدان پنج میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می‌شود، افزود: ۸۵ درصد اراضی کشاورزی مستعد استان همدان به صورت مکانیزه آبیاری می‌شوند و در حال توسعه این مهم هستیم.

وی افزایش کشت‌های گلخانه‌ای را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: سرمایه گذاری ۱۵ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی و ایجاد ۶۰ هزار شغل تا پایان سال آینده از مهمترین اهداف این سند راهبردی در استان همدان است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه برخی مواقع یک تا سه درصد به بودجه ای افزوده می شود که سهم یک استان از این افزایش ۷۰۰ میلیارد و استان دیگری ۵۰ میلیارد تومان است که باید برای ایجاد عدالت در بودجه ریزی توجه بیشتری شود، گفت: در یکسال باقی مانده از عمر دولت می توان با هماهنگی و بدون حاشیه قدم های خوبی برداشت.

حمیدرضا حاجی بابایی گفت: مسایل اقتصادی کلان بر ذهن مردم تاثیر گذاشته و نمی گذارد کارهای بزرگ دیده شوند با  این وجود کارها با سرعت در حال پیش روی است.

کد خبر: ۳۹٬۳۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha