۱۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
۳۰ میلیون نفر از ۲ ماه آینده، پولی برای مصرف برق نخواهند داد
رئیس جمهور:

۳۰ میلیون نفر از ۲ ماه آینده، پولی برای مصرف برق نخواهند داد

حجت الاسلام روحانی، رئیس جمهور، آبادانی روستا را به معنای حرکت در مسیر تولید دانست و گفت: در زمینه زیرساخت‌ها و نیازمندی‌های حیاتی مردم در کشور و همچنین سلامت و صحت ملت، اقدامات بسیار اساسی در حال انجام است.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، حسن روحانی رئیس جمهور، در مراسم افتتاح طرح‌های ملی وزارت نیرو تصریح کرد: افتتاح این طرح‌ها، بیست و دومین افتتاح ملی است و از خداوند طلب توفیق دارم که تا پایان سال هر هفته بتوانیم افتتاح‌های بزرگ ملی را برای آبادانی ایران عزیزمان در بخش‌های مختلف داشته باشیم.

رئیس جمهور ضمن تشکر از زحمات مسئولان و کارکنان بخش‌های آب و برق در حوزه نیرو افزود: تلاش بسیار وسیعی را به کار گرفته اند، امروز در نعمت استفاده از آب و برق می‌توانیم کشورمان را با کشورهای پیشرفته مقایسه کنیم، تقریبا صد درصد مردم در شهرها و بیش از ۹۹ درصد نیز در روستاها از برق استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد: امروز همه روستاهای با ۲۰ یا ۱۰ خانوار تحت پوشش شبکه برق است؛ این افتخار بزرگی برای ماست، مردم روستاهای ما باید از همه نعمت‌ها و فرصت‌های اساسی مثل مردم شهر، چون راه، برق، آموزش، مخابرات و گاز باید برخوردار باشند که کار بسیار خوبی در همه این زمینه‌ها طی ۷ سال گذشته و همچنین سال‌های پس از پیروزی انقلاب انجام شده است.

روحانی تاکید کرد: آبادانی روستا یعنی حرکت در مسیر تولید و حرکت معکوس در زمینه مهاجرت و همچنین خدمت به مردم؛ این کار بسیار عظیم و بزرگی است که در همه روستاهای کشور در حال انجام می‌باشد و اکنون می‌توانیم اعلام کنیم که در هر ۵۰ روز قادر هستیم یک سد مخزنی را به افتتاح برسانیم، این آمار بسیار هیجان انگیزی برای مردم و باعث آبروی کشور ماست.

رئیس جمهور افزود: اینکه هر هفته ۳۰ روستا به شبکه آب سالم و پایدار متصل می‌شود و همچنین اقداماتی که برای تصفیه آب و فاضلاب انجام می‌گیرد به معنای آن است که در زمینه زیرساخت و نیازمندی‌های حیاتی مردم در کشور و همچنین سلامت و صحت ملت اقدامات بسیار اساسی در حال انجام است.

روحانی خاطرنشان کرد: اینکه از ۱۸۸ سد کشور، ۴۴ سد در این دولت افتتاح شد و سدهای دیگری نیز تا پایان دولت در مسیر افتتاح خواهد بود یعنی آماده کردن همه زیرساخت‌های لازم برای توسعه.

وی ادامه داد: وقتی ما در منطقه‌ای آب، گاز، برق، راه و ارتباطات داریم به این معناست که زیرساخت‌های لازم برای حرکت آماده شده است، بخش خصوصی و دولتی امروز در حال تلاش هستند چرا که امسال سال جهش تولید است و ان شاالله تا پایان سال همه مردم و بخش‌های کشور تلاش خواهند کرد که این شعار سال در عمل محقق شود.

روحانی در ادامه مراسم بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت نیرو با اشاره به اینکه توانستیم در هفته دولت برای خانوارهای کم مصرف در حوزه برق پاداش مناسبی قرار دهیم، افزود: طرحی که وزارت نیرو پیشنهاد داد و در دولت تصویب شد این بود که ۳۰ میلیون از جمعیت ایران از دو ماه آینده پولی بابت مصرف برق نخواهند داد و تا زمانی که کم مصرف هستند برق شان مجانی است.

رئیس جمهور با اشاره به این که این طرح یکی از آرزوهای دولت بود، اظهار داشت: برای مردمی که جزو اقشار کم درآمد هستند و برق کم مصرف می‌کنند خداوند این توفیق را داد که در سال پایانی دولت این پدیده را به مردم کشورمان به ویژه روستائیان تقدیم کنیم.

روحانی با ابراز خوشحالی نسبت به افتتاح طرح‌های بزرگ گفت: غیر از افتتاح‌های طول هفته، امروز بیش از ۳ هزار میلیارد تومان افتتاح صورت می‌گیرد.

رئیس جمهور با اشاره به این که در زمینه برق نیروگاه دوم دالاهو افتتاح شد و این کار بزرگی بود، تاکید کرد: در زمینه سد افتتاح سد بستان آباد و کلقان چای امروز افتتاح شد؛ در زمینه نیروگاه‌های خورشیدی هم امروز افتتاح‌هایی داشتیم که معنی اش این است که کشور در مسیر تحرک و پیشرفت است.

روحانی همچنین افزود: این شرایط برای ما بسیار مهم است؛ چون در شرایط عادی نیستیم بلکه در سخت‌ترین و شدیدترین شرایط تحریم هستیم و در تاریخ ایران سابقه نداشته است که چنین فشاری به مردم وارد شود.

رئیس جمهور با اشاره به استقامت مردم در برابر این توطئه‌ها اظهار داشت: الحمدلله ثابت کردیم که امریکا شکست خورد و طراحی اش برای شکستن مردم ایران به نتیجه نرسید.

روحانی گفت: امریکا هدف نهایی اش این بود که مردم ما بشکند و در برابر خواسته‌های امریکا تسلیم شوند.

رئیس جمهور با تاکید بر این که این هدف امریکا محقق نشده و نخواهد شد، افزود: از اول هم معلوم بود که این خطای بزرگ و استراتژیک کاخ سفید بود و برای جهانیان ثابت شد که طراحی امریکا شکست صد در صد خورد.

وی با اشاره به این که در دو سال و نیم گذشته فشارهای وارد آمده باعث شد به مردم سخت بگذرد، گفت: اگر این فشارها نبود شاید امروز چند برابر این طرح‌ها را افتتاح می‌کردیم؛ اما علیرغم این نتوانستند ما را از مسیر توسعه کشور بازدارند، یعنی این طور نشد که ما دست هایمان را بالا ببریم و بگوییم، چون تحریم است هیچ طرحی را نمی‌توانیم افتتاح کنیم.

رئیس جمهور ادامه داد: امروز وزیر نیرو اعلام کرد می‌خواهیم در تهران سد مجازی بزنیم و آب‌های شیرین سالمی را که مصرف می‌شود برای مردم ذخیره و از تصفیه فاضلاب برای آبیاری فضای سبز استفاده کنیم؛ از وزیر پرسیدم این طرح در چه مدتی اجرایی می‌شود که در پاسخ گفت این طرح ۱۰ ساله است و از امروز شروع شده است.

روحانی در این باره افزود: این خیلی مهم است که همان طور که رهبر انقلاب هم تاکید کردند دولت فقط به فکر گذراندن شرایط برای یک سال آینده نیست؛ دنبال این هستیم که دولت‌های آینده هم استفاده کنند.

رئیس جمهور با تاکید بر این که مسیر برای توسعه کشور دارد آماده می‌شود، گفت: همه دولت‌ها به عنوان خادمان مردم هستند و دولت یازدهم و دوازدهم خادم مردم بوده و حتماً دولت سیزدهم هم همین گونه خواهد بود و مسیر خدمت به هم متصل است.

روحانی با اشاره به این که امریکا در هفته‌های اخیر شکست‌های بزرگ سیاسی را متحمل شده، اظهار داشت: در هفتاد و چند سال گذشته که سازمان ملل تأسیس شده است در سوابقش پیدا نمی‌کنیم که امریکا قطعنامه‌ای را علیه مردم ایران طراحی کند و ماه‌ها تقلا کند که آن تصویب شود، اما وقتی به سازمان ملل می‌آید فقط یک کشور به آن رأی موافق می‌دهد و ۱۳ کشور دیگر در شورای امنیت یا رأی مخالف و یا ممتنع می‌دهند.

رئیس جمهور با اشاره به تلاش امریکا برای استفاده از طرح ماشه گفت: در جلسه چند روز گذشته شورای امنیت که درباره ایران هم نبود بحث طرح ماشه ایران مطرح شد و در شورای امنیت از ۱۴ عضو (غیر از امریکا) حتی یک نفر از امریکا حمایت نکرد و تقریباً ۱۳ عضو طرح امریکا را رد کردند و گفتند اصلاً قابل پذیرش نیست.

روحانی در این باره تاکید کرد: چنین شکستی در تاریخ امریکا بی نظیر است و این به خاطر ایستادگی ملت ماست و اگر ملت ما ایستادگی نمی‌کرد امریکا نه این قطعنامه‌ها که بدتر از این‌ها را علیه مردم ما تصویب می‌کرد و همه آرزوهایی را که نسبت به این نظام و ملت داشت محقق می‌کرد.

رئیس جمهور همچنین اظهار داشت: ما از یک سو شکست امریکا و از یک سوی دیگر آبادانی ایران را مشاهده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه علیرغم همه فشارها امروز اعلام می‌کنیم که تا پایان دولت ۲۰ هزار مگاوات به برق کشور افزوده می‌شود گفت: این افتخاری است که سالانه ۲۵۰۰ مگاوات به برق کشور اضافه می‌شود و مردم از مزیت‌های این موضوع بهره مند می‌شوند.

روحانی خاطرنشان کرد: همه با روحیه بیشتری تلاش می‌کنند و علیرغم تحریم، در برابر کرونا مقابله و ایستادگی مردم در موج اول بهتر از کشورهای دیگر بود و از این موج به خوبی عبور کردیم و در موج دوم هم مراحل پایانی را طی می‌کنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم استان‌ها به سلامت از این موج عبور کنند و در حال حاضر شرایط آذربایجان، اردبیل، خوزستان و استان‌های دیگر بهتر شده و امید می‌رود با احتیاط مردم، شاهد موج سوم نباشیم و هم در سلامت و معیشت و هم در آبادانی کشور گام‌های موثری برداریم.

کد خبر: ۳۹٬۳۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha