۱۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
بخش تعاون مازندران مغفول مانده است/ سهم ۴ درصدی تعاون در اقتصاد
استاندار مازندران:

بخش تعاون مازندران مغفول مانده است/ سهم ۴ درصدی تعاون در اقتصاد

ساری- استاندار مازندران گفت: متاسفانه بخش تعاون در اقتصاد کشور و استان مغفول مانده و عقب نگه داشته شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد حسین زادگان پیش ازظهر پنجشنبه در مراسم پانزدهمین دوره معرفی تعاون های برتر استان در سالن جلسات استانداری با اظهار اینکه بخش تعاون می تواند در توسعه و رونق اقتصادی در کشور کمک کند، افزود: کشورهای مختلف از طریق تعاون ایجاد ثروت و تولید اشتغال کرده اند.

وی با بیان اینکه تشکل های تعاونی، مردم نهاد بوده و با کمک مردم شکل گرفته اند، افزود: تاکنون به این بخش کمتر توجه شده و این بخش، مغفول مانده و عقب نگه داشته شده در کشور است.

وی یادآور شد: نقش تشکل های اجتماعی و تعاونی در کشور در دوره های مختلف کمرنگ بوده است و باید به این بخش توجه بیشتری شود.

حسین زادگان خواستار توجه بیشتر به ارتقای کمی و کیفی تعاونی ها در استان شد و گفت: ذهنیت عدم موفقیت تعاونی ها را باید تغییر دهیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه نگرش ما تعاونی‌ها نامناسب است، افزود: تعاونی ها می توانند در اقتصاد کشور تحول آفرین ایجاد کند و این نگا باید فراگیر شود.

وی خواستار احیای تعاونی های راکد و غیرفعال در استان شد و گفت: تعطیلی هر تعاونی پیامدهای ناگواری خواهد داشت و باید در زمینه فعالیت تعاونی ها تلاش کرد زیرا در رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و تاب آوری و افزایش امید نقش بسزایی دارند.

علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس نیز، سهم بخش تعاون در اقتصاد کشور را چهار درصد ذکر کرد و گفت: این میزان با سهم ۱۰ درصدی که تا پایان برنامه پنجم توسعه باید محقق می شد، فاصله دارد.

وی خواستار توجه به اصل ۴۴ شد و گفت: واگذاری های شرکت‌های بزرگ دولتی باید به بخش تعاونی انجام شود و لذا تاکنون در این بخش چندان اقدامی صورت نگرفته است.

بابایی کارنامه توسعه تعاونی های دانش بنیان و ارائه تسهیلات با سوداندک را برای پویایی این بخش مهم دانست و گفت: بخش تعاون با نرخ تسهیلات ۱۸ و ۲۰ درصدی به هدف‌ها نخواهد رسید.

کد خبر: ۳۹٬۳۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha