۱۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱
نرخ بیکاری استان تهران در بهار امسال؛ ۸.۶ درصد
استاندار تهران مطرح کرد

نرخ بیکاری استان تهران در بهار امسال؛ ۸.۶ درصد

محسنی بندپی، استاندار تهران گفت: نرخ بیکاری استان تهران در بهار امسال ۸ و ۶ دهم درصد است.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، انوشیروان محسنی بندپی در سیزدهمین دوره تقدیر از کارآفرین برتر استان تهران از کاهش نرخ بیکاری خبر داد و افزود: برغم شرایط کرونا نرخ بیکاری استان تهران در بهار امسال به ۸ و شش دهم درصد رسیده است.

وی گفت: سال ۹۷ نرخ بیکاری استان تهران ۱۲ و چهار دهم درصد بود، سال ۹۸ به ۱۰ و یک دهم درصد رسید و در بهار ۹۹ نیز به ۸ و شش دهم درصد رسیده که نشان دهنده رونق اشتغال است.

استاندار تهران ادامه داد: درباره وضعیت بافت‌های صنعتی نیز مکاتبه با معاون اول ریاست جمهوری انجام شده است مبنی بر اینکه حمایت از تولیدکنندگان باید به صورت همه جانبه باشد.

وی گفت: ضمن اینکه جلسات رفع موانع سرمایه‌گذاری و توسعه زیرساخت‌ها در استان تهران مدنظر قرار گرفته همچنان که ۶ پست ۶۳۲۰ برای تولید برق شهرک‌های صنعتی راه‌اندازی می‌شود و واگذاری زمین شهرک‌های صنعتی شهریار آغاز شده و ضمن اینکه زمین جهت احداث شهرک صنعتی ملارد اختصاص یافته است.

محسنی بند پی افزود: با این نگاه نرخ اشتغال در استان تهران در این مدت افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به استان تهران اختصاص یافته که هزار میلیارد آن پرداخت شده است، گفت: به علاوه خبرگان بانکی استان تهران تشکیل شده است تا وضعیت پرداختی بانک‌ها به تولیدکنندگان بهبود یابد.

استاندار تهران با بیان اینکه سه میلیون و ۳۲۰ هزار نفر بیمه‌پرداز در استان تهران داریم افزود: سالانه ۲۰۰ تا ۲۲۰ هزار نفر به جمعیت استان اضافه می‌شود، که برغم این شرایط نرخ بیکاری در استان تهران تک رقمی شده است که این امر حاصل همت و تلاش شما کارآفرینان و تولیدکنندگان است.

کد خبر: ۳۹٬۲۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha