۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
۲۶۶ روستای یزد تشنه هستند/ تأخیر در آب‌رسانی به دلیل مشکلات بانکی
مدیرعامل شرکت آبفای یزد اعلام کرد:

۲۶۶ روستای یزد تشنه هستند/ تأخیر در آب‌رسانی به دلیل مشکلات بانکی

یزد- مدیرعامل شرکت آبفای یزد با اشاره به اجرای طرح انتقال آب به ۲۶۶ روستای شهرستان تفت و میبد و مهریز، گفت: متأسفانه به علت شیوع بیماری کرونا و مشکلات مربوط به تسهیلات بانکی این طرح چند ماه به تعویق افتاد.

اصغر ریاضتی در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص وضعیت منابع آبی یزد در سال جاری گفت: خوشبختانه بارش رحمت الهی در دو سال گذشته و جاری شدن رواناب در برخی مناطق کوهستانی استان مثل «سانیج»، «ده بالا» و «طزرجان» باعث احیای برخی چشمه‌سارها و بالا آمدن آب چاه‌های شرب و بهداشت در این مناطق شده است.

به گفته وی، وضعیت پیش آمده مجالی شد برای شرکت آبفار تا از آبرسانی سیار کاسته و به نارضایتی مردم پایان دهد.

ریاضتی در مورد تأثیر بارندگی‌ها بر سفره‌های زیرزمینی، گفت: بارندگی‌های دو سال اخیر تأثیر چندانی بر سفره‌های زیرزمینی نداشته و این مدت افت سفره‌ها قابل توجه بوده است.

وی افزود: سالانه هزینه‌ قابل توجهی برای جابه‌جایی چاه در دشت شیطور، ارنان، یزدگرد و... می‌شود و قطعأ محدودیت منابع آبی، افزایش جمعیت و نیاز به توسعه لازمۀ مدیریت مصرف و همراهی مردم است.

مدیرعامل شرکت آبفای یزد تأمین آب شرب بهداشتی پایدار و باکیفیت را به عنوان رویکرد و چشم‌انداز شرکت آب و فاضلاب عنوان کرد و گفت: این مهم با مدیریت مصرف در کوتاه‌مدت، بازسازی و به‌سازی تأسیسات در میان‌مدت و اجرای مجتمع‌های آبرسانی روستایی برای تأمین آب شرب از خارج حوزه در دراز مدت محقق می‌شود که این موارد در دستورکار این شرکت قراردارد. 

ریاضتی در خصوص برنامه‌های شرکت آبفار، بهره‌برداری از چهار مجتمع آبرسانی را عنوان کرد و افزود: به علت تأخیر در ابلاغ تخصیص و افزایش قابل توجه قیمت تمام شده، این امر تا پایان سال جاری محقق خواهد شد.

وی تصریح کرد: طرح انتقال آب به ۲۶۶ روستای شهرستان تفت و میبد و مهریز با مبلغ تسهیلات سه میلیارد و ۴۵۰ هزار ریال در حال اجرا است که متأسفانه به علت شیوع بیماری کرونا، ارائه تسهیلات بانکی چند ماه به تعویق افتاد که انشاالله فاز اول این پروژه در مدت سه سال اجرایی شود.

کد خبر: ۳۹٬۲۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha