۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۱
تقابل بر سر افزایش مالیات‌ها در انگلیس

تقابل بر سر افزایش مالیات‌ها در انگلیس

دولت انگلیس که برای جبران بخشی از خسارت‌های ناشی از همه گیری ویروس کرونا به افزایش مالیات‌ها روی آورده است با مخالفت شماری از اقتصاددانان مواجه شده و آنان گوشزد می‌کنند، به فکر افزایش مالیات‌ها نباشد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، پاول جانسون (Paul Johnson)، مدیر موسسه مطالعات پولی (Institute for Fiscal Studies) در انگلیس در مصاحبه با رسانه‌های انگلیس معتقد است تا زمان بهودی کامل وضعیت اقتصادی و ثبات در امور مالی، افزایش مالیات‌ها باید به تاخیر افتد و پس از آن، مالیات‌ها درباره همه قشرها، از فقیر تا غنی، افزایش یابد.

وی افزود: ریشی سوناک (Rishi Sunak)، وزیر خزانه داری باید به فکر افزایش مالیات بر درآمد، کسورات بیمه ملی درمانی و مالیات بر ارزش افزوده در گزارش بودجه در فصل پاییز باشد، گرچه دولت پیشتر وعده داده بود این مالیات‌ها تا ۵ سال، افزایش نخواهد یافت.

روزنامه گاردین در این باره نوشت: روز سه شنبه این هفته، اقتصاددانان از چهار اندیشکده مالی انگلیس، در نشست کمیته خزانه داری مجلس عوام شرکت کردند و با نمایندگان مجلس به تبادل نظر پرداختند.

مدیر موسسه مطالعات پولی در این نشست اظهارداشت: مالیات بر ارزش افزوده، مالیات بر درآمد و کسورات بیمه ملی درمانی باید در انگلیس افزایش یابد تا اثری محسوس بر درآمد عمومی بگذارد.

وی پیشنهاد کرد: مالیات بر درآمد که برای مشاغل تا سالانه ۵۰ هزار پوند، ۲۰ درصد است می‌تواند دو تا سه درصد افزایش یابد و در باره مشاغل پردرآمد، بالاتر از ۵۰ هزار پوند در سال نیز که ۴۰ درصد است، بالاتر رود.

دولت انگلیس در ماه آوریل امسال وعده داده بود کسورات بیمه ملی درمانی را کم کند.

روزنامه گاردین همچنین نوشت: وزیر خزانه داری انگلیس، به منظور کاهش قروض و تامین بودجه مبارزه با همه گیری کووید ۱۹، در صدد است مالیات‌ها را افزایش دهد. قروض عمومی در انگلیس، در یک سال اخیر، ۲۲۷.۶ میلیارد پوند افزایش یافت و نخستین بار از دو تریلیارد پوند فراتر رفت.

به نوشته گاردین، اکنون نخستین بار از ماه مارس سال ۱۹۶۱ میلادی، قروض ملی از ۱۰۰ درصد تولید ناخالص ملی هم فراتر رفته و به ۱۰۰.۵ درصد رسیده است. اقتصاددانان در انگلیس به اعضای مجلس انگلیس هشدار دادند برای مبارزه با زلزله رکود اقتصادی، به علت همه گیری ویروس کرونا، اصلاحات بیش‌تر مالی، از جمله درباره مالیات‌ها نیاز است.

به نوشته گاردین، جما تتلو (Gemma Tetlow)، اقتصاد دان ارشد موسسه دولت (Institute for Government) و فیلیپ بوث (Philip Booth)، کارشناس ارشد موسسه امور اقتصادی (Institute of Economic Affairs) در انگلیس هم به اعضای کمیته خزانه داری مجلس انگلیس گفتند ریشی سوناک باید به فکر افزایش مالیات‌ها از جمله مالیات بر درآمد و مشمول شدن شمار بیش تری از کالاها و خدمات بر پرداخت مالیات باشد. به گفته این اقتصاددانان، اجرای این گونه اصلاحات از نظر سیاسی، دشوار است و توصیه می‌شود از سال آینده میلادی، افزایش مالیات‌ها آغاز شود.

کد خبر: ۳۹٬۲۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha