۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۷
کرونا ۱۱۶ میلیارد یورو به تجارت ایتالیا لطمه زد
کنفدراسیون تجارت ایتالیا اعلام کرد

کرونا ۱۱۶ میلیارد یورو به تجارت ایتالیا لطمه زد

کنفدراسیون تجارت ایتالیا با اشاره به همه گیری ویروس کرونا در این کشور، اعلام کرد: کرونا باعث زیان ۱۱۶ میلیارد یورویی در بخش مصرف خانواده‌ها شده است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، کنفدراسیون تجارت ایتالیا در تازه‌ترین گزارش خود درباره همه گیری بیماری کووید-۱۹ و اثرات ناشی از آن بر اقتصاد این کشور، اعلام کرد: طی ماه‌های همه گیری، خانواده‌های ایتالیایی ۱۱۶ میلیارد یورو کم‌تر هزینه کردند. بیشترین میزان کاهش هزینه‌ها نیز در شمال این کشور بوده است.

بدین ترتیب، فعالیت‌های تجاری در ایتالیا نیز ۱۱۶ میلیارد یورو زیان کرده اند. متوسط میزان کاهش هزینه‌ها در سطوح ملی برابر با ۱۰ ممیز ۹ دهم درصد و با کاهش درآمد سرانه حدود هزار و ۹۰۰ یورویی بوده است. این میزان از کاهش ها، در شمال ایتالیا به علت همه گیری بیشتر ویروس کرونا و در مقایسه با دیگر مناطق، برابر با ۱۱ ممیز ۷ دهم درصد بوده است. اما بخش تجارت ایتالیا فقط در استان لومباردی (کانون گسترش ویروس کرونا) در این کشور، ۲۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو زیان دیده است.

موسسه ملی آمار ایتالیا (ایستات) نیز در گزارش جداگانه‌ای اعلام کرد: از جمله دلایل اصلی کاهش هزینه ها، کم شدن گردشگر و کاهش درآمدها بوده است.

بر اساس داده‌های دفتر مطالعاتی کنفدراسیون تجارت، زیان‌های این چند ماه خیلی سنگین خواهد بود و برای بازگشت به سطوح سال ۲۰۱۹ میلادی (۱۳۹۸ شمسی)، ۵ سال زمان لازم است.

به منظور بازگشت به احیاء و رشد اقتصادی، انجام دادن اصلاحات ساختاری و تامین مقطعی منابع مالی اختصاص داده شده توسط اتحادیه اروپا، تعیین کننده خواهد بود.

کد خبر: ۳۹٬۲۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha