۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
اقتصاد کشاورزی باید جایگزین اقتصاد نفتی شود
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

اقتصاد کشاورزی باید جایگزین اقتصاد نفتی شود

علیزاده، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است که اقتصاد کشاورزی می‌تواند جایگزین اقتصاد وابسته به نفت شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محسن علیزاده اظهار کرد: دغدغه تولید چندین سال است که توسط مقام معظم رهبری در شعار سال عنوان می‌شود و نگرانی‌های بسیاری را برای تولید کنندگان ایجاد کرده که امیدواریم در سال جهش تولید این شعار در حد بنر باقی نماند و گام‌های موثری در این زمینه برداشته شود.

وی افزود: جهش تولید بدین معنا است که اگر تا سال گذشته میزان تولیدات ما یک مقداری بوده ما به دوبرابر آن برسیم و این مهم نیازمند این است که بنگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل را شناسایی کرده و تمام دستگاه‌ها را برای حل این دسته از واحدها بسیج کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: اقدام بسیار خوبی را که در راستای جهش تولید می‌توان انجام داد این است که فرایند شروع یک کسب وکار را کوتاه کرده و قوانین را اصلاح کنیم.

علیزاده گفت: باید تولید کنندگان ما امروز در جامعه دغدغه‌شان فقط تولید باشد و ما در مجلس و دولت باید بازار فروش آسان را برای آن‌ها فراهم کنیم، اگر به این سمت رفتیم توانسته‌ایم به شعار جهش تولید تحقق بخشیم.

وی تصریح کرد: ما یک بخشی از مشکلات‌مان را می‌خواهیم به دوش تحریم‌ها بیاندازیم، این در حالی است که واقعیت این نیست بلکه گاهی ما مشاهده می‌کنیم که خود تحریمی، سو مدیریت‌ها و کم کاری‌هایی وجود دارد این خود از تحریم بدتر است که باید این موارد را حل کنیم تا تولید کننده با خیال راحت به فعالیت خود بپردازد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطر نشان کرد: اعتقاد بنده بر این است که ما آنقدر ظرفیت و مزیت نسبی در بحث کشاورزی در کشور داریم که می‌توانیم وابستگی‌های نفتی‌مان را کاهش دهیم و اقتصاد کشاورزی نیز می‌تواند جایگزین اقتصاد نفتی شود.

علیزاده بیان کرد: امروز عمده مشکلاتی که داریم به خاطر وابستگی ما به نفت است و ما باید از امروز به بعد فرآوری‌های نفتی را تحقق بخشیم.

وی در خاتمه گفت: اگر قرار باشد ما همچون بخشی از ادوار گذشته تحقیق و تفحص انجام دهیم اما هیچ اقدام عملی صورت نگیرد که دیگر این مجلس، مجلس امید و انتظار نخواهد بود.

کد خبر: ۳۹٬۱۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha