۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵
کشاورزی قراردادی مشکلات بازار محصولات جنوب کرمان را رفع می‌کند
استاندار کرمان:

کشاورزی قراردادی مشکلات بازار محصولات جنوب کرمان را رفع می‌کند

بازار- استاندار کرمان کشاورزی قراردادی را راه حل مشکلات بازار محصولات جنوب استان کرمان دانست و گفت: این روش تمام چالش های این حوزه را پوشش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدجواد فدائی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در استانداری کرمان با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید در جنوب کرمان، یادآور شد: درصد راه‌های روستایی که در دولت تدبیر و امید در جنوب ساخته شده بیشتر از شمال استان است.

وی ادامه داد: در سفر نوبخت به جنوب استان کرمان در اواخر سال ۹۸ نیز احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی برای جنوب و شرق استان تصویب شد که کار ماندگاری است.

فدائی با بیان اینکه در مورد جنوب استان تصمیمات خوبی گرفته شده است، اظهار کرد: کشاورزی قراردادی که چند ماهی است روی آن کار می‌کنیم و فرمتی هم برای آن مشخص شده، اگر به نتیجه برسد کار بسیار مهم و بزرگی است زیرا تمام مشکلات کشاورزی جنوب را پوشش می‌دهد.

وی یادآور شد: مشکل کشاورزی جنوب، مشکل تعادل تولید و مصرف به صورت مصرف داخلی، صادرات و فرآوری است و یکی از روش‌های خوبی که تاکنون برای رفع این مشکل انجام شده، کشاورزی قراردادی است.

استاندار کرمان افزود: برای پیدا کردن بازار مصرف، ایجاد پایانه صادراتی، مرکز لجستیک و ایجاد مرز هوایی تصمیماتی گرفته شده است و اگرچه هنوز به نتیجه نرسیده اما تصمیمات خوبی است که اگر به نتیجه برسد کار ماندگاری خواهد بود.

سهم ناچیز جیرفت از اعتبارات ساماندهی رودخانه ها
وی گفت: همچنین برای کاهش خسارات ناشی از سیل‌ در جنوب کرمان، مطالعات احداث سیل‌بند خرم شروع شده و به محض آماده شدن نقشه‌ها با استفاده از تسهیلات ماده ۵۶ کار ساخت این سیل‌بند آغاز خواهد شد.

فدائی در ادامه با اشاره به تهدید جیرفت از سمت رودخانه شور اظهار کرد: ساماندهی رودخانه‌ها بحث بسیار مهمی در کشور است و سال گذشته در کل کشور ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار داشته که سهم جیرفت از این اعتبارات بسیار ناچیز است.

وی با تاکید بر این‌که رودخانه شور برای جیرفت یک تهدید جدی است، اظهار کرد: سعی می‌کنیم با استفاده از روش تهاتر این موضوع را به نتیجه برسانیم.

اجرای پروژه راه آهن «جیرفت-بم» در گرو تامین اعتبار
استاندار کرمان همچنین درباره راه‌آهن «جیرفت – بم» توضیح داد: در زمان کلنگ‌زنی این پروژه هم تاکید کردم این پروژه نیاز به پول دارد و اگر دولت اعتباری به آن اختصاص ندهد به این زودی اجرا نخواهد شد.

وی ادامه داد: این پروژه ۱۰۰ کیلومتر است، تمام مسیر کوهستانی است و تونل دارد و دست‌کم برای احداث هر کیلومتر ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و با توجه به اعتباری که سالانه به آن تعلق می‌گیرد ۱۰۰ سال دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

فدائی در عین حال اظهار کرد: البته می‌توان با استفاده از تسهیلات ماده ۵۶ و یا از طریق مشارکت بخش خصوصی این پروژه را پیش برد، همان کاری که در راه‌آهن «سیرجان – کرمان» در حال انجام است و راه‌آهن «سیرجان – بافت» را نیز به همین شکل شروع می‌کنیم.

وی بیان کرد: در پروژه راه‌آهن «جیرفت – بم» نیز دولت حاضر به مشارکت است و اگر بخش خصوصی به این مسئله ورود کند ظرف سه سال آینده این خط ریلی به بهره‌برداری خواهد رسید.

استاندار کرمان تاکید کرد: باید دنبال کنیم تا راه‌آهن «جیرفت – بم» را یا از طریق تسهیلات ماده ۵۶ و یا از طریق مشارکت، مانند پروژه‌های دیگر شروع کنیم.

کد خبر: ۳۹٬۱۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha