۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
لزوم ارتباط مستمر مراکز علم و فناوری با واحدهای صنعتی و تولیدی ایلام
استاندار ایلام تاکید کرد

لزوم ارتباط مستمر مراکز علم و فناوری با واحدهای صنعتی و تولیدی ایلام

ایلام- استاندار ایلام بر لزوم ارتباط مستمر مراکز علم و فناوری با واحدهای صنعتی و تولیدی استان ایلام تاکید کرد و گفت: در حال حاضر فاصله بسیار زیادی بین مراکز علمی دانشگاهی و تحقیقاتی با مراکز صنعتی و تولید کنندگان است.

به گزارش خبرنگار بازار، قاسم سلیمانی دشتکی ظهر چهارشنبه در نشست مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و اشتغال و سرمایه گذاری استان که با حضور قبادیان معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت در محل استانداری ایلام برگزار شد، اظهار کرد: بین مراکز علمی دانشگاهی و تحقیقاتی با مراکز صنعتی و تولید کنندگان فاصله زیادی است که در این راستا مراکز صنعتی و تولیدی استان از دستاوردهای روز علمی به دور هستند.

وی افزود: از طرف دیگر نیز آموزش‌های علمی داده شده در مراکز علمی و دانشگاه‌ها با فعالیت‌های کاربردی همخوانی چندانی ندارد و فارغ التحصیلان باید برای ورود به بازار کار دوره های کاربردی را هم طی کنند.

سلیمانی دشتکی تصریح کرد: البته در صنعت هم با این مشکل مواجه هستیم که فارغ التحصیلان وقتی وارد بازار کار می‌شوند باید دوره‌های آموزشی کاربردی را طی کنند تا بتوانند فعالیت خود را در مراکز صنعتی و تولیدی تکمیل کنند.

استاندر ایلام افزود: برای تحول و توسعه‌ باید یک رابطه مستمر و فعال بین پارک علم و فناوری، مراکز علمی دانشگاه ها و سایر مراکز تحقیقاتی با یکدیگر و همینطور با دستگاه‌های اجرایی سیستم اداری سیستم اقتصادی کشور و ایضا مجموعه‌های صنعتی و تولیدی ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: باید تلاش کرد رابطه معناداری بین مراکز علمی تحقیقاتی و مراکز صنعتی و تولیدی برای کاربردی کردن آموزش‌های لازم و همینطور استفاده مراکز از دستاوردهای علمی ایجاد شود.

وی گفت: دانشگاه‌ها، مراکز علمی و فناوری و پارک علم و فناوری  استان ایلام هنوز به آمادگی لازم برای کاربردی کردن علوم خود دست نیافته اند، البته در این راه قدم های خوبی برداشته شده ولی هنوز به شرایط مطلوب فاصله است.

استاندار ایلام بیان کرد: باید کارگروهی با محوریت اداره کل صمت به همراه پارک علم و فناوری و دانشگاه ها ایجاد شود و نسبت به بررسی ایده‌های فناورانه و جدید اقدام و ارتباط بین صنعت تولید و مراکز علمی دانشگاه ها و پارک علم و فناوری ایجاد شود.

کد خبر: ۳۹٬۱۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha