۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
رشد نیاز مصرف برق کشور، به حداقل ممکن رسید
مدیر کل دفتر نیروگاه های برق آبی مدیریت منابع آب ایران:

رشد نیاز مصرف برق کشور، به حداقل ممکن رسید

استیری، مدیر کل دفتر نیروگاه های برق آبی مدیریت منابع آب ایران گفت: رشد نیاز مصرف برق طی چند سال اخیر با مدیریت کار آمد و اعمال رو ش های مناسب از سوی همکاران در حوزه صنعت برق و همینطور همکاری مردم به حداقل ممکن خود رسیده است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، «فرید استیری» افزود: تولید انرژی تاسیسات برق آبی با توجه به شرایط بارندگی و ظرفیت مخازن سدهای دارای نیروگاه های برق آبی بسیار حائز اهمیت است.

وی اظهارداشت: خوشبختانه طی دو سال اخیر یعنی در سال های آبی ۹۷ -۹۸ و ۹۸ -۹۹ بارندگی های بسیار خوبی در سطح کشور اتفاق افتاده است.

مدیر کل دفتر نیروگاه های برق آبی مدیریت منابع آب ایران گفت: این قضیه باعث شد تا ظرفیت آورد حوزه های آبریز و ذخیره آب پشت سدها به شرایط مطلوبی برسد.

وی افزود: از همین حیث برنامه ریزی های که در رابطه با منابع آب به سبب تخصیص آب در سه محور اساسی آشامیدنی، صنعتی و کشاورزی باعث شد برنامه ریزی خوبی برای تولید انرژی و کمک به نیاز مصرف شبکه برق کشور بویژه در ایام پیک داشته باشیم.

استیری اظهارداشت: شاید تا دو سال گذشته شرایط به گونه ای بوده که هر ساله به خصوص طی سنوات اخیر با رشد پنج درصدی افزایش مصرف برق در کشور مواجه باشیم.

وی ادامه داد: این قضیه باعث می شود که به دنبال این باشیم که بخواهیم ظرفیت های منصوبه در کشور را از منظر نیروگاه های تولید برق افزایش دهیم.

مدیر کل دفتر نیروگاه های برق آبی مدیریت منابع آب ایران گفت: اگر قرار باشد به دنبال مصرف بدویم این قضیه باعث می شود با توجه به شرایط تحریم سرمایه گذاری های بسیار زیادی در کشور انجام شود.

وی افزود: سیاست های که طی چند سال اخیر در حوزه ستادی وزارت نیرو در نظر گرفته شده باعث گردید شرایط به گونه ای رقم بخورد که مدیریت مصرف انرژی سرلوحه و اولویت همکاران در بخش صنعت برق قرار گیرد و به تبع این رشد نیاز مصرف به حداقل خود برسد کما اینکه طی چند سال اخیر رشد مصرف برق از یک درصد تجاوز نکرده است.

استیری بیان داشت: روش های گوناگونی که به همت همکاران در صنعت برق اعمال شده تا حدودی از نیاز مصرف کاسته شود نه با این مضمون که بخواهیم بگویم کاهش عرضه یا کاهش تولید برق بلکه در سالی که به نام جهش تولید نام گذاری شده توانسته ایم افزودن بر نیاز مصرف در این راستا هم انرژی بیشتری تولید کنیم.

وی یادآورشد: همه این مسائل طی چند سال اخیر با برنامه ریزی های خوب عملیاتی و محقق شده است.

کد خبر: ۳۹٬۰۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha