۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰
قطع صادرات گاز به عراق صحت ندارد/ ذخائر بنزین ایران در بالاترین سطح است
وزیر نفت:

قطع صادرات گاز به عراق صحت ندارد/ ذخائر بنزین ایران در بالاترین سطح است

زنگنه، وزیر نفت گفت: واردات کالاها یا خدماتی که در ایران تولید می شود، علاوه بر شرکت های دولتی، در شرکت های خصوصی زیرمجموعه وزارت نفت هم ممنوع شد.

به گزارش بازار، بیژن زنگنه، وزیر نفت در نشستی دوستانه با برخی شرکت های دانش بنیان و فعالان صنعت نفت از نزدیک جویای مشکلات آنها شد و گفت: ممنوعیت اجاره شناروهای خارجی و توسعه گاز س ان جی در سطح خودروهای عمومی در این نشست بررسی شد. وی گفت: چند شرکت دانش بیان هم خدماتی ارائه کردند که قرار شد در صورت اثبات توانایی آنها، خرید محصولات مشابه آنها در وزارت نفت ممنوع شود.

زنگنه با تاکید بر اینکه ممنوعیت واردات محصولات تولید داخل در وزارت نفت یک اصل است، گفت: این محدودیت برای شرکت های غیر دولتی همچون پتروشیمی ها و پالایشگاه ها نیز در دستور قرار گرفته است، بخصوص در شرایط فعلی که مشکلات اشتغال هم داریم.

وی با تاکید به اینکه الویت کار در پروژه ها با شرکت های داخلی است، گفت: الان حضور شرکت های خارجی در ایران خیلی کم شده و این فرصت مناسبی برای رشد شرکت های داخلی است.

زنگنه همچنین راه اندازه سامانه صدور گواهی کیفیت را گامی مهم برای اطمینان بخشی به مصرف کنندگان خواند و گفت : این سامانه تایید می کند کالای ساخته شده استاندارد مورد نیاز صنعت بزرگ و حساس نفت را دارد. وی با بیان اینکه هیچ سازمان بزرگی حاضرنیست کالایی را که برای اولین دفعه ساخته شده در مشاغل پرخطر استفاده کند، مگر اینکه یک نهاد تخصصی و بی طرف آن را تایید کند، گفت: این سامانه با صدور گواهی کیفیت آرامش بخشی و به رشد شرکت های ایرانی کمک میکند.

زنگنه در پاسخ به اینکه وزیر نفت عراق گفته است به گاز ایران نیاز ندارد، گفت: موضوع اینگونه مطرح نشده و مسئولان عراق می داند هیچ کس در منطقه نیست که گاز تامین کند.

وی با اشاره به اینکه عراق برای برداشت گاز پتانسیل هایی دارد و قراردادهایی هم بسته است، گفت: این اقدامات خیلی زمان بر است و طرف های عراقی الان همکاری خوبی با ایران دارند.

وزیر نفت افزود: عراق برداشت گاز مناسبی از ایران دارد و صنعت برق آنها تا حدود زیادی با گاز ایران میکند که برای آنها اقتصادی است.

وی همچنین در پاسخ به اینکه آیا ذخائر بنزین ایران دربالاترین سطح است، گفت: اردیبهشت و خرداد ذخائر بنزین به بیش از ۵ میلیارد لیتر رسیده بود، اما الان بخش زیادی از آن را صادر کرده ایم.

کد خبر: ۳۹٬۰۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha