۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷
خراسان رضوی مقام دوم تعداد تعاونی در کشور را دارد؛ سهم ۷۲ میلیون دلاری تعاونی‌ها در صادرات
در نشست خبری عنوان شد

خراسان رضوی مقام دوم تعداد تعاونی در کشور را دارد؛ سهم ۷۲ میلیون دلاری تعاونی‌ها در صادرات

مشهد- مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: این استان با بهره‌مندی از تعداد هفت هزار و ۲۱۷ تعاونی ازلحاظ تعداد مقام دوم کشور را پس از تهران به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار بازار محمد سنجری روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت گرامیداشت هفته تعاون اظهار کرد: در حال حاضر در سطح استان، تعداد هفت هزار ۲۱۷ شرکت تعاونی فعال وجود دارد که چهار میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از مردم، عضو این تعاونی‌ها هستند.

وی با اشاره به این موضوع که ۳۴ درصد تعاونی‌ها در بخش خدمات، ۲۳ درصد در بخش کشاورزی، ۱۴درصد در بخش صنعت، شش درصد در حوزه مسکن، دو درصد در حوزه حمل‌ونقل و ۲۱ درصد در سایر گرایش‌ها فعالیت دارند سهم این تعاونی‌ها را در صادرات به میزان ۷2 میلیون دلار در سال گذشته عنوان کرد.

سنجری با اشاره به صادرات تعاونی‌های استان بیان کرد: خوشبختانه تعاونی‌ها در حوزه صادرات فعالیت خوبی داشتند.

وی عمده محصولات صادراتی را شامل سوخت، زعفران، صنایع غذایی، محصولات فلزی و سنگ‌های ساختمانی عنوان کرد و افزود: مقصد صادرات این محصولات کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان و روسیه بوده ‌است.

وی بابیان اینکه میزان سرمایه ثبتی تعاونی‌ها بالغ‌بر ۴۲۵ میلیارد تومان است ادامه داد: علاوه بر این، ۲۲ تعاونی مرزنشین در استان وجود دارد که ۶۵۱ هزار و ۸۴۶ نفر عضو این تعاونی‌ها هستند.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی بابیان اینکه بخش تعاون به‌عنوان یکی از ارکان اساسی کشور، نقش مهمی در بحث معین‌های اقتصادی خصوصاً در بخش توسعه و توانمندسازی مردم در روستاها دارد، عنوان کرد: در همین خصوص، ۲۶ شرکت تعاونی به‌عنوان معین اقتصادی تعاونی فعالیت می‌کنند که مسئولیت توانمندسازی ۵۷ روستا را بر عهده‌دارند و خوشبختانه ۱۷۸ پروژه توسط این تعاونی‌ها در روستاهای هدف در دست اجرا است.

کد خبر: ۳۸٬۹۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha