۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۱
ارثیه ناتمام دولت در مازندران؛ برش روبان قرمز ۵۸۴ پروژه ریز و درشت
بازار گزارش می‌دهد؛

ارثیه ناتمام دولت در مازندران؛ برش روبان قرمز ۵۸۴ پروژه ریز و درشت

ساری- اگرچه روبان ۵۸۴ پروژه ریز و درشت هفته دولت در مازندران بریده شد اما همچنان میراث پروژه های ناخوانده و ناتمام در این استان وجود دارد.

بازار؛ گروه استان ها: دولتی ها روبان ۵۸۴ پروژه ریز و درشت تولیدی و اقتصادی را همزمان با هفته دولت با رعایت پروتکل ها و گاه بی توجه به پروتکل ها در مازندران بریدند که برای آن هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

مازندران نامش پرآوازه است اما وقتی به طرح های کوچک و بزرگ اجرا شده در آن می نگریم، آنگونه که باید حق این استان ادا نشده، خواه در پروژه های موسوم به هفته دولت باشد و خواه سهم بری از اعتبارات و بودجه.

در هفته دولت که پشت سر گذاشته شد، عملیات اجرایی ۹۰ پروژه زیرساختی و اقتصادی با هشت هزار میلیارد ریال شروع شد و روبان ۱۶۱ پروژه تولیدی و صنعتی، ۱۳۳ پروژه اشتغال زایی عمرانی و خدماتی نیز بریده شد و کلید دو هزار مسکن نیز به روستاییان تحویل داده شد. افتتاح آسفالت، آبرسانی، برق رسانی، طرح های آب و خاک بخش کشاورزی و افتتاح هتل و بومگردی و غیره در لیست پروژه های ریز و درشت هفته ای دولت در مازندران به چشم می خورد.

افتتاح ۵۸۴ پروژه و کلنگ زنی ۹۰ طرح
استاندار مازندران به رسم دیرینه همتایان خود در همه دولت ها و همه استان ها، روز اول هفته دولت برابر خبرنگاران نشست و از اقدامات و تلاش های دولت در راستای خدمت رسانی به مردم مازندران سخن گفت و شرایط نابرابر و تحریم های ظالمانه و بروز کرونا ویروس را از سختی ها و مرارت های دوره کنونی برای ارائه خدمات ذکر کرد.

وی با اشاره به افتتاح ۵۸۴ پروژه عمرانی و اقتصادی و آغاز عملیات اجرایی ۹۰ پروژه عمرانی اعتبار طرح های افتتاح شده را هزار و ۳۲۸ میلیارد تومان و طرح های کلنگ زنی شده را ۸۱۱ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: طرح های تولیدی و صنعتی برای ۸۶۸ نفر و طرح های عمرانی و خدماتی برای دو هزار و ۵۱۲ نفر شغل ایجاد می کند و از مجموع پروژه ها ۳۵ پروژه شهری است.

رونمایی از سایت علم و فناوری سلامت
رونمایی از پروژه های هفته دولت مازندران با پرده برداری از عملیات اجرایی سایت پارک سلامت در مازندران شروع شد و حسین زادگان استاندار مازندران برای تقدیر از کادر سلامت و پزشکی مازندران، آیین کلنگ زنی را در دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای ساخت پارک علم و فناوری سلامت آغاز شد تا هفته دولت امسال، رنگ و بوی تقدیر از خادمان سلامت گیرد.

با ساخت این پرژه مازندران به عنوان سومین استانی است که به پارک سلامت و فناوری مجهز می شود و این طرح در زمینی به وسعت هفت هکتار احداث می شود.

بخش گردشگری مازندران/ کروز می آید؟
بخش گردشگری مازندران طی هفت ماه گذشته براثر شیوع کرونا آسیب های جدی به خود دیده است، مقصد بعدی دولتی ها در مازندران، قائمشهر و تالار شهریار این شهر بود که برای ساخت آن ۳۰ میلیارد تومان در فضایی به مساحت ۱۵ هزار مترمربع با سرمایه گذاری بخش خصوصی هزینه شد. این پروژه برای ۷۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرد.

در حوزه گردشگری آرزوی دیرینه ساخت اسکله تفریحی و دریایی در مازندران محقق شد و پس از ماهها حرف و حدیث بالاخره کلنگ ایجاد اولین اسکله تفریحی در رامسر به زمین زده شد و با تکمیل آن امید می رود تا کشتی گردشگری کروز در ساحل مازندران پهلو گیرد.

سیف اله فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه اسکله تفریحی در ۱۳۴ نقطه ساحلی احداث می شود، گفت: تاکنون ۶۵ موافقت اصولی اولیه برای سرمایه گذاران صادر شده و ۱۵ پرونده نیز در دست اقدام است.

وی با اشاره به لزوم بهره گیری از فرصت بی نظیر گردشگری دریایی برای رونق اقتصادی در استان گفت: همزمان با هفته دولت ۳۲ پروژه گردشگری شامل اقامتگاه بومگردی، هتل و غیره با سرمایه گذاری ۸۱ میلیارد تومانی در استان افتتاح شده است.

حوزه برق و انرژی
در صنعت برق و انرژی به رغم آنکه پروژه های متعددی در مازندران در دست اجرا است اما به دلیل کرونا و لغو سفر مسئولان ملی، افتتاح اغلب پروژه های این بخش به زمان دیگری موکول شد اما با این حال و در شرایط کرونایی، فاز اول دو نیروگاه کوچک در مازندران افتتاح شد و سه روستای کوهپایه ای بدون برق نیز از روشنایی بهره مند شدند.

کیوان فرح زاد مدیرعامل شرکت توزیع برق غرب مازدران در گفتگو با خبرنگار بازار، شمار پروژه های هفته دولت در بخش برق غرب استان را ۶۵ پروژه ذکر کرد و گفت: از این تعداد ۴۱ پروژه برق رسانی، اصلاح و نوسازی خطوط و رفع ضعف ولتاژ برق بوده که برای آن ۱۴ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افزود: همچنین ۲۴ پروژه تامین برق، اصلاح و نوسازی شبکه نیز همزمان با هفته دولت در غرب استان آغاز شد که برای آن ۶.۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی ایجاد رینگ مابین خطوط اصلی، تامین برق متقاضیان شهری و روستایی، طرح جایگزینی کابل های خودنگهدار، برق رسانی روستایی را از جمله پروژه های هفته دولت در بخش برق بیان کرد.

در حوزه شرکت توزیع برق مازندران نیز فاز اول دو نیروگاه کوچک و برق رسانی به سه روستای کوهپایه ای از مهمترین پروژه ها بوده است.

بخش کشاورزی
از مهمترین پروژه هایی که در سبد هفته دولت سال جاری در مازندران وجود داشت، پروژه های مربوط به حوزه کشاورزی و شیلات بوده است و برای اولین بار طرح بیوسیلاژ از ضایعات طیور و آبزیان در مازندران رونمایی شد و این پروژه جهش تولید و کاهش هزینه را در پی خواهد داشت.

عزیزاله شهیدی فر رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به افتتاح ۵۳ پروژه بخش کشاورزی در استان، در گفتگو با خبرنگار بازار افتتاح مجتمع صنایع غذایی بادوک طلایی بابل با هزینه پنج میلیارد تومانی، کلنگ زنی بزرگترین پروژه پرورش ماهیان خاویاری کشور در سیمرغ، افتتاحیه فاز اول بزرگترین واحد تولید عرقیات گیاهی و محصولات گیاهی شمال کشور در بابل را از جمله پروژه های مهم این بخش بیان کرد.

وی گفت: نوسازی اراضی شالیزاری، افتتاح دامداری ۲۰ راسی مولد در آمل، افتتاح واحدهای گلخانه ای، طرح های آب و خاک از دیگر پروژه های جهاد کشاورزی بوده است.

اگرچه با افتتاح پروژه های هفته دولت بخشی از نیازمندی های مازندران تامین شد اما همچنان پنج هزار پروژه نیمه کاره در مازندران وجود دارد و باید دید چه تعداد از این طرح های ناتمام به عنوان میراثی ماندگار به دولت بعدی به ارث خواهد رسید.

کد خبر: ۳۸٬۹۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha