۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
لغو قانون عدم استفاده از باتری‌های اسیدی در موتورسیکلت‌ برقی
مدیرعامل متین خودرو خبر داد:

لغو قانون عدم استفاده از باتری‌های اسیدی در موتورسیکلت‌ برقی

عرب، مدیرعامل متین خودرو گفت: یک ماه پیش به این نتیجه رسیدند که این قانون اشتباه و لغو و اصلاح شد، اما باید این اقدام دو سال پیش انجام می‌شد که بازار موتورسیکلت برقی را از دست نمی‌دادیم.

بازار؛ گروه خودرو: علی عرب، مدیرعامل متین خودرو ضمن اشاره به اینکه قانونی دوسال پیش از سوی دولت تصویب شد که چرخ تولید موتورسیکلت‌های برقی را کند کرد، اظهار داشت: این قانون عدم استفاده از باتری‌های اسیدی در موتورسیکلت‌ها بود که مانع تولید آن‌ها با این باتری ها شد. در صورتی که این نوع باتری روی خودروهای تولید داخل استفاده می‌شود، حتی بیش از ۹۰ درصد موتورسیکلت‌های برقی در چین مجهز به این باتری هستند.

وی با اشاره به اینکه دولت مصوب کرده بود که تولید موتور سیکلت باید با باتری لیتیومی باشد، اضافه کرد: باتری‌های لیتیومی که تکنولوژی های تکی داشته که در همه جای دنیا استفاده نمی‌شود. در دنیا برای موتورسیکلت‌های برقی از باتری اسیدی استفاده شده که در کشور ما نیز کاملا ساخت داخل شده است. حتی تولیدکنندگانی در کشور وجود دارند که برای باتری موتور برقی خط تولید آن را نیز وارد کردند.

عرب ضمن اشاره به اینکه قانون مذکور را در کمیسیون هوای پاک مصوب و یک ماه پیش به این نتیجه رسیدند که این قانون اشتباه و لغو و اصلاح شد، تصریح کرد: تولید کننده های ایرانی می‌توانند از باتری‌های اسیدی با هر توانی برای موتورسیکلت‌های برقی استفاده کنند. اما این اقدام باید دو سال پیش انجام می‌شد  که بازار موتوسیلکت برقی را از دست نمی‌دادیم.

کد خبر: ۳۸٬۹۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha