۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
۹۰ درصد صنعت استان سمنان در دست صنایع کوچک است
دبیر اتاق بازرگانی سمنان:

۹۰ درصد صنعت استان سمنان در دست صنایع کوچک است

سمنان- همتیان، دبیر اتاق بازرگانی سمنان با بیان اینکه سهم صنایع کوچک از صنعت استان ۹۰ درصد است، گفت: نوسانات ارزی و تغییرات شدید در مواد اولیه سبب شد تا این واحد ها در سال های اخیر آسیب جدی ببینند.

محمد همتیان در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن اشاره به اینکه ۹۰ درصد صنعت استان سمنان در دستان صنایع کوچک است، بیان کرد: این صنایع در سال های اخیر به خصوص با نوسانات شدید ارزی، دچار مشکلات عدیده ای از جمله گران شدن مواد اولیه هستند.

وی با بیان اینکه آسیب های جدی به صنایع کوچک استان سمنان مانند دیگر نقاط کشور وارد شده است، بیان کرد: در صورتی که موانع تولید رفع شوند می توانیم کمک خوبی به این واحد های تولیدی در سال جهش تولید، داشته باشیم.

دشواری تامین منابع مالی
دبیر اتاق بازرگانی سمنان با اشاره به ضرورت بازخوانی و واکاوی قوانین مخل تولید، بیان کرد: برخی قوانین وجود دارند که خودشان موانع تولید محسوب می شوند لذا از نمایندگان مجلس می خواهیم در این زمینه اقدامات جدی را در دستور کار قرار دهند.

همتیان بی ثباتی قوانین و دستورالعمل های اقتصادی را یکی دیگر از مشکلات واحد های صنعتی و تولیدی دانست و تصریح کرد: یکی دیگر از موانع تولید که به خصوص صنایع کوچک را تحت تاثیر خود قرار داده، دشواری تامین منابع مالی است.

وی با بیان اینکه همکاری بانک ها با صنایع باید تقویت شود، گفت: دشواری تامین منابع مالی از بانک ها موضوعی است که در سطح استان مانند دیگر نقاط استان سمنان گریبان گیر واحد های صنعتی شده است.

کد خبر: ۳۸٬۹۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha