۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹
طرح‌های دولت در حوزه مسکن، نقش مُسکن را دارند
عضو کمیسیون عمران مجلس:

طرح‌های دولت در حوزه مسکن، نقش مُسکن را دارند

شاکری، گفت: طرح‌های دولت در حوزه مسکن از جمله ودیعه مسکن و یا طرح الزام به انعقاد قرارداد دو ساله اجاره مسکن بیشتر کارکرد مُسکن و موقتی داشتند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح لزوم انعقاد قرارداد دو ساله بین مستأجر و موجر گفت: طرح ودیعه مسکن و سقف افزایش اجاره خانه ها و همچنین موضوع تمدید آن توسط هیئت وزیران و وزارت راه و شهرسازی اعلام شده است.

وی افزود: هیئت وزیران برای کمک به اقشار مردم که دچار مشکل هستند، اعلام کرده است قراردادهای اجاره باید دو ساله بسته شود و این قانونی است که باید مطابق با آن رفتار شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره میزان بهره‌مندی مستأجران از این طرح تصریح کرد: آماری در این زمینه وجود ندارد و نمی توانیم بگوییم چه میزان از مستأجران از این طرح استفاده کرده‌ اند. به نظر می رسد بخش کوچکی از جامعه مستاجرین همانند ودیعه اجاره از این طرح استفاده کردند، اما خیلی از مردم از این طرح بی‌بهره مانده‌اند.

وی با اشاره به طرح‌های دولت و وزارت راه و شهرسازی در یک سال گذشته عنوان کرد: این طرح‌ها از جمله ودیعه مسکن و یا طرح الزام به انعقاد قرارداد دو ساله اجاره مسکن بیشتر کارکرد مُسکن و موقتی داشتند تا جلوی التهاب افزایش شدید اجاره‌خانه‌ها گرفته شود.

شاکری درباره اقدامات مجلس نیز اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی را به شورای نگهبان ارسال کرده است و پس از انجام اصلاحات، مجدداً به این شورا ارسال خواهد شد تا تأثیرات مثبتی بر بازار مسکن ایجاد شود، زیرا تعدادی از خانه‌های خالی جهت فروش یا اجاره وارد عرضه می شوند.

وی ادامه داد: پیش‌بینی این است که از دو میلیون و ۸۰۰ هزار خانه خالی، حدود ۴۰۰ هزار خانه وارد عرضه خواهند شد که این موضوع بخشی از التهاب بازار مسکن را کاهش خواهد داد، زیرا فاصله بین عرضه و تقاضا را کم می‌کند.

کد خبر: ۳۸٬۹۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha