۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
ارائه سیم کارت های ویژه دانش آموزان
وزیر آموزش‌ و پرورش خبر داد

ارائه سیم کارت های ویژه دانش آموزان

حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش از ارائه سیم کارت‌های دانش آموزی به دانش آموزان خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم که با ارائه این سیم کارت‌ها اینترنتی ایمن و کم هزینه برای دانش آموزان داشته باشیم.

به گزارش بازار ، محسن حاجی میرزایی افزود: استفاده از اینترنت برای شبکه آموزش دانش آموزی (شاد) در حال بررسی است و پیشنهاد ما به ستاد ملی کرونا این است که هزینه استفاده از این شبکه برای دانش آموزان به میزان یک سوم هزینه شبکه‌های دیگر باشد که در صورت موافقت ستاد ملی کرونا این اجرایی خواهد شد.

حاجی میرزایی گفت: درباره هزینه اینترنت شبکه آموزش دانش آموزی ستاد ملی کرونا این هفته تصمیم گیری خواهد کرد. وی از ارائه سیم کارت‌های دانش آموزی به دانش آموزان خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم که با ارائه این سیم کارت‌ها اینترنتی ایمن و کم هزینه برای دانش آموزان داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: در شبکه شاد فعالیت‌های فرهنگی و متنوعی برای دانش آموزان درنظر گرفته شده است و دانش آموزان می‌توانند از این فعالیت فرهنگی نیز استفاده کنند.

حاجی میرزایی گفت: در شبکه شاد امکان برگزاری آزمون‌های باکیفیت و دادن تکلیف به دانش آموزان میسر شده و آزمون‌ها می‌تواند در این شبکه به صورت مجازی برگزار شود.

در شبکه شاد امکان برگزاری آزمون‌های باکیفیت و دادن تکلیف به دانش آموزان میسر شده و آزمون‌ها می‌تواند در این شبکه به صورت مجازی برگزار شود.

وی گفت: دروسی که الزاما باید حضوری باشد مشخص شده و دروسی که می‌توانند به صورت تلفیقی و یا فقط به صورت مجازی باشند نیز به مدارس اعلام شده است.

حاجی میرزایی تاکید کرد: برای ما اصل آموزش حضوری است و تا جایی که شرایط کرونا اجازه دهد کلاس‌ها حضوری برگزار می‌شود، اما اگر مقررات بهداشتی اجازه ندهد کلاس‌ها مجازی خواهد بود و بنابراین هیچ دانش آموزی نباید از تحصیل محروم بماند.

وی ادامه داد: دستورالعمل بهداشتی به مدارس ابلاغ شده است و مدیران مدارس موظفند در صورت حضوری بودن آموزش، قبل از حضور بچه‌ها کلاس‌ها را گندزدایی کنند.

وی خاطرنشان کرد: در مناطقی که دانش آموزان به اینترنت دسترسی ندارند می‌توانند از ۱۵ شهریور از آموزش تلویزیونی که برای همه پایه‌ها در نظر گرفته شده استفاده کنند.

رونمایی از قابلیت‌های جدید شبکه شاد
وزیر آموزش و پرورش گفت: محتوای کلی دروس تولید شده و از طریق شبکه آموزش دانش آموزی در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت و پنجشنبه این هفته از قابلیت‌های جدید شبکه آموزشی دانش آموزی رونمایی خواهیم کرد.

حاجی میرزایی گفت: تلویزیون ۹۸ درصد کشور را تحت پوشش قرار داده است و بنابراین می‌تواند برای دانش آموزانی که امکان دسترسی به شبکه شاد را ندارند به عنوان کلاس درس استفاده شود.

کد خبر: ۳۸٬۸۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha