۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۲
بیش از ۸۰ درصد مردم با کاهش عیار طلای کشور مخالف هستند
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران:

بیش از ۸۰ درصد مردم با کاهش عیار طلای کشور مخالف هستند

کشتی آرای، نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید افزایش قیمت اُنس جهانی و رشد نرخ ارز حباب سکه را به ۴۰۰ هزار تومان رساند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد کشتی‌آرای نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، درباره حباب سکه، گفت: از آنجا که قیمت اُنس جهانی نسبت به هفته‌های گذشته افزایش یافته و نرخ ارز نیز در بازار داخل با رشد روبه رو شده در حال حاضر حباب سکه به ۴۰۰ هزار تومان رسیده است البته باید به این نکته نیز توجه شود که به دلیل تعطیلی بازار طلا و سکه، میزان عرضه و تقاضا به صورت دقیق مشخص نیست.

کشتی آرای در تشریح علت افزایش قیمت سکه، توضیح داد: افزایش اُنس جهانی و رشد نرخ ارز، قیمت سکه را افزایش داده و به ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رساند این در حالی است که قیمت سکه در آخرین معاملات هفته گذشته ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود.

طلای ۱۴ عیار استاندارد کشور نیست
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران همچنین درباره ساخت طلای ۱۴ عیار و تاثیر آن بر کاهش قیمت‌ها، اضافه کرد: طلای ۱۴ عیار استاندارد کشور نیست؛ حدود ۸ سال پیش که قیمت طلا افزایش چشم گیری یافته بود، از طریق  جهاد دانشگاهی از مردم درباره طلای ۱۴ عیار یا ۱۸ عیار در ۲۲ منطقه شهر تهران در طیف سنی وسیعی از ۱۷ تا ۹۰ سال با تحصیلات متنوع نظرسنجی شد که براساس آن بیش از ۸۰ درصد مردم با کاهش عیار طلای کشور مخالف بودند؛ چراکه طلا ۱۸ عیار استاندارد است.

کشتی آرای افزود: هرچه درجه خلوص طلا افزایش یابد، باارزش‌تر می‌شود و برای ذخیره و سرمایه‌گذاری از اهمیت بیشتری برخودار است.

کد خبر: ۳۸٬۷۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha