۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
رهاورد ۴۴۰۰ میلیاردی دولت برای خراسان جنوبی/ تامین اعتبار پروژه ریلی
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

رهاورد ۴۴۰۰ میلیاردی دولت برای خراسان جنوبی/ تامین اعتبار پروژه ریلی

بیرجند- میرجعفریان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به سرمایه گذاری چهار هزار و ۴۰۲ میلیارد تومانی برای پروژه‌های هفته دولت در استان گفت: پروژه راه آهن استان نیز تامین اعتبار شده و در حال اجرا است.

بازار- گروه استان‌ها: امسال در حاشیه بحران کرونا دولت برای هفته ای که به نام خودش نامگذاری کرده است برنامه های ویژه ای دارد، از پروژه هایی که از ابتدای دولت تدبیر و امید در استان آغاز شده و حالا زمان بهره برداری آن فرا رسیده تا پروژه هایی که قرار است در همین هفته کلنگ زنی شود و البته بازه زمانی دو ساله را برای بهره برداری از آن در نظر گرفته اند.

معاون هماهنگی اور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در گفتگو با بازار درباره پروژه های قابل افتتاح در هفته دولت امسال اعلام کرد: هزار و ۵۱۵ پروژه با اعتباری بیش از چهار هزار و ۴۰۲ میلیارد تومان طی هفته دولت در استان افتتاح و کلنگ زنی می شود.

سید کمال الدین میرجعفریان درباره شاخص ترین این پروژه های گفت: در بحث مسکن ۱۴ هزار و ۲۹۵ واحد شامل دو هزار و ۱۶۴ واحد افتتاحی و ۱۲ هزار و ۱۳۱ واحد آغاز عملیات اجرایی داریم.

وی پروژه های بهداشت و درمان را نیز جزو پروژه های شاخص در استان نام برد و افزود: ۶۱ پروژه در این حوزه داریم که ۵۹ مورد از آنها بهره برداری می شود و دو پروژه نیز آغاز عملیات اجرایی آن ها را خواهیم داشت.

وی در بحث گازرسانی نیز اعلام کرد : در این بخش ۶۰۲ پروژه داریم که ۲۱۹ مورد از آن افتتاح و ۳۸۳ پروژه آغاز عملیات اجرایی را خواهیم داشت. بیان اینکه  علاوه بر این ۷ مجتمع گلخانه ای را در دستور کار داشتیم که در هفته دولت دو مجتمع به بهره برداری می رسد، تصریح کرد:۵ مجتمع دیگر نیز عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

میرجعفریان در این باره توضیح داد: سال گذشته طی تفاهم نامه ای که بین استانداری و وزارت جهادکشاورزی امضا شد، مقرر شد هزار هکتار شهرک گلخانه ای در استان ایجاد شود که ۷۰۰ هکتار مجتمع گلخانه ای است و در اشتغالزایی استان نقش بسزایی خواهد داشت.

وی پروژه های آبرسانی را نیز از جمله پروژه های شاخص هفته دولت در سال جاری برشمرد و گفت: ۲۹ پروژه آبرسانی داریم که ۲۷ مورد آن به بهره برداری می رسد و دو پروژه نیز آغاز خواهد شد.

معاون امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به سفر معاون اول رئیس جمهور به استان اعلام کرد: تعدادی از پروژه های شاخص استان در سفر نوبخت به استان افتتاح شده است.

همه پروژه هایی که در خراسان جنوبی کلنگ زنی می شود تامین اعتبار شده است

اعتبارات مشخص
میرجعفریان در پاسخ به این سوال که آیا پروژه هایی که قرار است کلنگ زنی شود و یا آغاز عملیات اجرایی آن را اعلام می کنید تامین اعتبار شده است؟ گفت: همه پروژه هایی که کلنگ زنی می شود تامین اعتبار شده است.

 وی با تاکید بر اینکه محل تامین اعتبار همه این چپروژه ها مشخص است، عنوان کرد: به عنوان مثال در بحث مسکن ۱۲ هزار و ۱۳۱ واحدی که قرار است شروع شود، حدود ۲ و ۳۰۰ میلیارد تومان گردش مالی دارد.

وی ادامه داد: دو ماه قبل با حضور نوبخت تفاهم نامه ای امضا شد که برای ۶ هزار واحد مسکن شهری که قرار است برای اقشار کم درامد ساخته شود،به افراد واجد شرایط ۳۰ میلیون تومان وام بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه داده می شود و در  این طرح  بنیاد مسکن وارد فاز اجرایی شده است.

معاون امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: علاوه بر این در بخش بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز به ازای هر واحد ۱۰۰ میلیون تومان به افرادی که خارج از مرکز استان هستند و ۱۲۰ میلیون تومان به افرادی که در مرکز استان شامل این طرح می شوند از منابع مالی بنیاد شهید تامین اعتبار شده است.

وی ادامه داد: ستاد اجرایی فرمان امام (ره)نیز یکی از نهادهای انقلابی است که در زمنیه تامین مسکن در استان اقدامات خوبی انجام داده است. چنانکه ساخت هزار واحد مسکونی در استان با کمک این نهاد آغاز شده است.

وی درباره ی آن تعداد از طرح های گاز رسانی که قرار است در هفته دولت عملیات اجرایی آن آغاز شود گفت: تمام این پروژه ها از محل صندوق توسعه ملی تامین اعتبار شده است.

 وی ادامه داد: در طرح های آبرسانی نیز علاوه بر کمک اعتباری این صندوق از ظرفیت ماده ۵۶ نیز استفاده کرده ایم.

وی تاکید کرد: بر این اساس تمام پروژه هایی که اعلام شده است مقدمات منابع مالی آن چه در قالب تسهیلات دولتی و یا اعتبارت دولتی تامین شده است.

اجرای خط ریلی
یکی از طرح های بزرگ خراسان جنوبی که در زمان محمد صادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی کلید خورد پروژه راه آهن بود، اما در ماه های اخیر شنیده هایی حاکی از متوقف شدن این پروژه مطرح بود. هم اکنون این پروژه در چه مرحله ای است؟

معاون امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در پاسخ به این سوال ضمن رد این موضوع که احداث راه آهن با توقف روبرو شده است گفت: نه تنها این پروژه متوقف نشده بلکه از دو محل تامین اعتبار شده است.

میرجعفریان ادامه داد: قطعه ۱۶ این طرح به طول ۳۲ کیلومتر در استان شروع شده و هم اکنون نیز از پیشرفت خوبی برخوردار است.

وی ادامه داد: امسال با پیگیری های استاندار دو منبع مالی دیگر به جز فاینانس برای تامین اعتبار مورد نیاز این طرح مشخص شده است که نسبت به سال قبل بیشتر شده است.

 سرنوشت اجرای باند دوم محور بیرجند- قاین
وی درباره پروژه پر ماجرای دوبانده شدن مسیر بیرجند- قاین و زمان بهره برداری کامل این پروژه نیز به خبرنگار بازار این طور پاسخ داد: امسال برای پایان دادن به این پروژه ۵۰ میلیارد تومان وام گرفتیم که قسط اول آن را نیز پرداخت کردیم هم اکنون نیز مشکل تامین اعتبار برای این پروژه نداریم و امیدواریم تا پایان سال قسمت عمده این مسیر به بهره برداری خواهد رسید.

البته وی زمان دقیقی برای پایان این پروژه عنوان نکرد و برای سایر پروژه هایی که در این هفته کلنگ زنی می شود، افزود: بیشتر این پروژه ها بر اساس پیش بینی هایی که انجام شده تا سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد.

کد خبر: ۳۸٬۳۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha