۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
خرید واحدهای صندوق دارا دوم با ۲۰ درصد تخفیف
معاون بازار بورس تهران اعلام کرد

خرید واحدهای صندوق دارا دوم با ۲۰ درصد تخفیف

گودرزی، معاون بازار بورس تهران گفت: کسانی که به هیچ عنوان واحدهای صندوق دارا یکم را خریداری نکرده اند می توانند تا سقف ۵ میلیون تومان واحدهای صندوق دارا دوم را با ۲۰ درصد تخفیف خریداری کنند.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، محمود گودرزی افزود: اگر کسی واحدهای صندوق دارا یکم را خرید کرده باشد به میزان خریدش در صندوق دارا یکم از سقف پنج میلیون تومان در این صندوق کاسته خواهد شد.

وی اظهارداشت: برای مثال اگر کسی دو میلیون تومان واحد از صندوق دارا یکم خرید کرده باشد فقط می تواند در صندوق پالایش یکم تا سقف سه میلیون تومان اقدام به خرید کند.

معاون بازار بورس تهران گفت: این سه میلیون تومان خرید مشمول ۲۰ درصد تخفیف هم می شود.

وی افزود: پذیره نویسی واحدهای سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری قابل معامله (ETF) «پالایشی یکم» از امروز آغاز شده است.

گودرزی بیان داشت: سقف سرمایه گذاری هر شخص حقیقی (هر کد ملی ایرانی) در مجموع دو صندوق قابل معامله اول و دوم دولتی ۵۰ میلیون ریال (پنج میلیون تومان) تعیین شده است.

وی ادامه داد:پذیره نویسی برای هر فرد دارای کد ملی امکانپذیر است و محدودیت سنی برای متقاضیان وجود ندارد.

معاون بازار بورس تهران گفت: پذیره‌نویسی به صورت همزمان از طریق بورس اوراق بهادار تهران و شبکه بانکی کشور برای هر شخص حقیقی دارای کد ملی امکان پذیر است.

وی افزود: پذیره نویسی واحدهای سرمایه گذاری موضوع این دستورالعمل صرفا شامل اشخاص حقیقی ایرانی بوده و اشخاص حقوقی و یا اتباع خارجی نمی توانند در این پذیره نویسی شرکت کنند.

گودرزی بیان داشت: مهلت زمان پذیره نویسی دو هفته اعلام شده به طوری که شروع پذیره نویسی از بامداد روز چهارشنبه پنجم شهریور ماه آغاز شده و تا پایان روز چهارشنبه ۱۹ شهریورماه سال جاری ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: پذیره‌ نویسی واحدهای این صندوق برای اشخاص دارای کد معاملاتی (کد بورسی) صرفا از طریق کارگزاری‌ های بورس و سامانه‌ های آنلاین معاملاتی صورت می‌گیرد.

معاون بازار بورس تهران گفت: اشخاص فاقد کد معاملاتی (کد بورسی) می‌توانند از طریق درگاه‌های غیرحضوری و حضوری بانک ‌های منتخب ( ۱۵ بانک) برای خرید واحدها اقدام کنند در ضمن هر شخص می‌تواند صرفا یکی از این دو روش را انتخاب کند.

کد خبر: ۳۸٬۲۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محسن IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
      0 0
      سلام لطفا راهنمایی کنید: وزیر اقتصاد در صحبتی گفتند امکان پذیر است که کسانی که دارایکم را به مبلغ 2 میلیون دارند می توانند پالایشی یکم را تا 5 میلیون بخرند (البته 3 میلیون با تخفیف و 2 میلیون بدون تخفیف) اما مسئولین بورس و دستورالعمل مربوطه می گویند مجموعا 5 میلیون امکان پذیر است. کدام صحیح است؟ متشکرم