۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۹
تعطیلی شماری از شعبات تعاونی «کو اوپ» در انگلیس
تحت تاثیر ویروس کرونا اتفاق افتاد

تعطیلی شماری از شعبات تعاونی «کو اوپ» در انگلیس

بانک کو اوپ در انگلیس، به علت آنچه که بی ثباتی درازمدت نامیده است، با تعطیل کردن ۱۸ شعبه خود، ۳۵۰ نفر را اخراج می‌کند.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، مدیران شرکت کو اوپ می‌گویند با توجه به افزایش هزینه ها، در برابر اثر حوادث اخیر، ایمن نیستند و به همین علت، بیش از یک چهارم از شعبات این بانک وام دهنده را تعطیل می‌کنند. اسکای نیوزدر این باره گزارش کرد، علاوه بر کارکنان شعب بانک کو اوپ، شماری از مدیران میانی و مدیران شعب نیز در زمره اخراجی هایند. این شبکه اعلام کرد شماری از کارشناسان می‌گویند در پی کاهش میزان بهره بانکی در انگلیس که بانک مرکزی آن را تا یک دهم درصد کاست، بانک‌های وام دهنده در انگلیس نمی‌توانند به سود برسند.

شرکت کو اوپ در انگلیس که شرکتی تعاونی و متشکل از مصرف کنندگان محسوب می‌شود، بیش از ۴ هزار شعبه در انگلیس، در ۱۵ رشته گوناگون همچون فروش مواد غذایی، بانکداری، مدیریت مراسم کفن و دفن فعالیت دارد و سهام آن در دست مشتریانش است.

در سال ۲۰۱۶ میلادی، این شرکت ۶.۶ درصد از عرضه مواد غذایی در بقالی‌های انگلیس را در دست داشت و محبوب‌ترین خرده فروشی این کشور شد. این شرکت در ۲۳ ژوئیه سال ۱۸۵۰ میلادی و با فروش موادی غذایی در انگلیس، راه اندازی شد.

بر اساس گزارش‌های رسمی منتشر شده در انگلیس پیامدهای ناشی از همه گیری ویروس کرونا تا کنون صدها شرکت را در انگلیس به ورشکستگی کشانده و به بیکاری صدها هزار نفر منجر شده است.

ریشی سوناک وزیر خزانه داری انگلیس پیش‌تر با ابراز تاسف از شرایط بوجود امده گفت: نمی‌توانیم همه مشاغل را در کشور حفظ کنیم و بناچار صدها هزار نفر بیکار خواهند شد.

کد خبر: ۳۸٬۱۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha