۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۰
ترخیص بیش از ۱۰ میلیون تن کالای اساسی از گمرکات در سال جاری
معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران خبر داد

ترخیص بیش از ۱۰ میلیون تن کالای اساسی از گمرکات در سال جاری

جمال ارونقی، معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران از ترخیص بیش از ۱۰ میلیون تن کالای اساسی و ضروری از گمرکات کشور در پنج ماهه امسال خبر داد.

به گزارش بازار نقل از گمرک، مهرداد جمال ارونقی با بیان این خبر گفت: موجودی کالاهای اساسی در حال حاضر در بنادر کشور به ۳ میلیون و ۳۲۷ هزار تن می‌رسد که این اقلام در بنادر امام خمینی (ره)، شهیدرجایی، انزلی، امیرآباد، شهیدباهنر، بوشهر، چابهار، خرمشهر، نوشهر، فریدونکنار و آستارا موجوداست.

وی افزود: آمار و ارقام کالاهای غیر اساسی غیرکانتینری نشان می‌دهد این اقلام دارای وزنی معادل ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تن بوده و اکثر آن‌ها مواد اولیه مربوط به خطوط تولیدی، ماشین آلات و تجهیزات مربوط به پروژه‌ها و اقلام واسطه‌ای تولید و یا سرمایه‌ای هستند.

معاون گمرک ایران کانتینرهای پر وارداتی موجود در بنادر کشور را نزدیک به ۲۸۰۰۰ دستگاه کانتینر برشمرد و اعلام کرد اکثر این کانتینرها در بندر شهیدرجائی دپو گردیده و حاوی کالاهای اساسی و غیر اساسی هستند.

ارونقی با اشاره به این موضوع که در ۵ ماهه ابتدای سالجاری بیش از ۱۰ میلیون تن کالای اساسی در ۲۵ گروه کالائی با ارزش بیش از ۴/۷ میلیارد دلار از گمرکات کشور ترخیص و وارد کشور شده است گفت: در مقایسه با وضعیت سالیان گذشته، با وجود شرایط بحرانی کرونا و تحریم‌های اقتصادی، این آمار رکورد جدیدی درترخیص اقلام اساسی و ضروری مورد نیاز کشور از گمرکات به شمار می‌رود.

معاون فنی و امور گمرکی ابراز امیدواری کرد با پیگیری‌های صورت پذیرفته، مشکل واردات اقلام مربوط به واحدهای تولیدی نیز در اسرع وقت رفع شده و این کالاها در اسرع وقت، از گمرک قابلیت ترخیص پیدا کنند.

کد خبر: ۳۸٬۱۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha