۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۹
شرط ترخیص مواد اولیه داشتن کارت تولید!
یک فعال گمرکی در گفتگو با بازار عنوان کرد:

شرط ترخیص مواد اولیه داشتن کارت تولید!

وطانی، مدیر گروه ترخیص کاران نگین جنوب گفت: گمرک ارز بدون منشا را از واردکنندگان مواد اولیه نمی‌پذیرد.

بازار؛ گروه خودرو: حمید وطانی، مدیر گروه ترخیص کاران نگین جنوب با اشاره به اینکه بالاخره بعد از دو ماه دریافت کد رهگیری امکان پذیر شده است، اظهار داشت: اولویت بندی برای ترخیص کالاها در گمرکات انجام شده که مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه ثبت سفارش‌ها برای ترخیص انواع کالا از جمله قطعات، قطعات نیم ساخته و مواد اولیه مورد نیاز صنعت خودرو انجام نمی‌شود، افزود: چالش‌هایی در این خصوص وجود دارد که به دلیل مشخص نبود ارز منشا است، همین مساله سبب مردود شدن تمام ثبت‌ سفارش‌ها شده است.

وطانی با اشاره به اینکه فعالان صنعتی و بازرگانی برای واردات نیاز به یک حاشیه امنیتی دارند، ادامه داد: زمانی یک واردکننده یا تولیدکننده سفارش کالایی را می‌دهد تا رسیدن آن به گمرک کشور حداقل دو تا سه ماه زمان می‌برد. از آنجایی که هر روز دستورالعمل‌ها و شرایط تغییر می‌کند امر واردات برای فعالان با چالش مواجه است.

این کارشناس تاکید کرد: باید وحدت رویه بین وزارت صمت و گمرکات جهت تسهیل امر واردات و اعلام برنامه شش ماهه ایجاد شود تا بر اساس آن زمان بندی به فعالان اعلام و مراودات انجام گیرد.

وی گفت: در شرایط فعلی اگر برای ترخیص مواد اولیه جهت ترخیص مراجعه کنید، اعلام می‌کنند کارت تولید نیاز است، بسیاری از کالاها توسط بازرگانان یا فروشندگان وارد شده که تولید کننده نیستند. این تصمیم‌ها تاکنون صدمات فراوانی را به تجار وارد کرده است.

کد خبر: ۳۸٬۱۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha