۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲
استان مرکزی ۳۰۶ میلیون دلار صادرات غیرنفتی داشته است
طی ۵ ماه ابتدایی سال جاری؛

استان مرکزی ۳۰۶ میلیون دلار صادرات غیرنفتی داشته است

اراک- استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی طی پنج ماه ابتدایی سال جاری ۳۰۶ میلیون دلار صادرات غیرنفتی داشته است.

به گزارش خبرنگار بازار، سید علی آقازاده ظهر چهارشنبه در آیین افتتاح طرح توسعه گروه صنعتی دیرگداز در شهرک صنعتی ایبک آباد  اراک، با بیان اینکه اقتصاد استان مرکزی با وجود تحریم ها و کرونا بسیار مقتدر عمل کرده اظهار داشت: برای اولین بار است که در تاریخ استان مرکزی میزان صادرات طی مرداد ماه در این استان به ۱۲۰ میلیون دلار رسیده است.

وی با بیان اینکه طی پنج ماه ابتدایی سال جاری میزان ۳۰۶ میلیون دلار صادرات غیر نفتی در استان مرکزی به وقوع پیوسته است گفت: در طول سال‌های اخیر با وجود تمامی مشکلات و حوادث، شرایط استان هیچگاه از نظم لازم خارج نشده چرا که نیروهای امنیتی، نظامی، انتظامی و اطلاعاتی در تمام مدت از امنیت مردم صیانت کرده و می‌کنند.

آقازاده با اشاره به اینکه بخش خصوصی نقش بسیار ویژه ای در دور زدن تحریم ها داشته اند گفت: در این زمینه استان مرکزی دستاوردهای خوب و چشمگیری داشته و افتتاح طرح توسعه گروه  صنعتی دیرگداز شهرک صنعتی ایبک‌آباد یکی از مهمترین طرح‌های صنعتی هفته دولت امسال در  این شهرستان اجرا شده و با راه اندازی این طرح برای ۷۰ نفر اشتغالزایی ایجاد شده است.

استاندار مرکزی در خصوص پرداخت حقوق های موق کارگران نیز عنوان داشت: واحدهای صنعتی دارای حقوق معوق استان مرکزی از ۴۶ واحد در مردادماه سال ۹۸ به ۳۰ واحد در سال جاری رسیده که کاهش ۳۳ درصدی داشته اشت.

کد خبر: ۳۸٬۱۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha