۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
اختصاص ۳۵۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های تولیدی تعاونی
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد

اختصاص ۳۵۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های تولیدی تعاونی

شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در آینده نه چندان دور، حجم قابل توجهی اعتبار در حدود ۳۵۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های تولیدی اختصاص داده می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، محمد شریعتمداری امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران افزود: با این رقم، طرح‌های تولیدی با اشتغال زایی ۲۶ هزار نفر در مجموعه تعاونی‌های کشور افتتاح می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در یک سال گذشته با توجه به تغییر وضع و پوست اندازی بازار کار و آینده کار و تغییر شکل تعاونی ها؛ یکی از اقدامات ما تاسیس مراکز نوآوری برای حمایت از تعاونی‌های نوبنیاد در کشور است که بر پایه دانش فعالیت می‌کنند.

شریعتمداری گفت: تلاش شده است با روش‌های جدید تامین مالی خرد به شکل تضمین شده از طریق صندوق ضمانت سرمایه گذاری؛ بخش تعاونی بتواند روند تامین مالی پروژه‌هایی را که جوانان راه اندازی می‌کنند، تسهیل کند. وی اضافه کرد: این افراد نیازمند منابع بانکی هستند که به سختی تامین می‌شود و با کمک صندوق نوآوری و شکوفایی و نیز حمایت صندوق ضمانت سرمایه گذاری‌های خرد تعاونی، تلاش شده است با جلب سرمایه‌های خرد، امکان تامین مالی را برای تعاونی‌های سراسر کشور گسترش دهیم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: علاوه بر این تلاش شده است که از منابع بانک توسعه تعاون و امکانات صندوق کارآفرینی امید هم با نرخ‌های ترجیحی و پایین‌تر، برای تعاونی‌های مناطق محروم و مرزی استفاده شود.

کد خبر: ۳۸٬۱۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha