۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷
۴۰ میلیارد تومان به اجرای طرح‌های آبخیزداری استان سمنان اختصاص یافت
از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی؛

۴۰ میلیارد تومان به اجرای طرح‌های آبخیزداری استان سمنان اختصاص یافت

سمنان – معاون آبخیزداری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان گفت: ۴۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به اجرای طرح‌های آبخیزداری استان اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار بازار، فرهاد عبدالشاه پیش از ظهر سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با تأکید بر اهمیت ویژه اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری اظهار داشت: ۴۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرح‌ها در استان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اختصاص یافت.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری با برنامه‌ریزی لازم در ۲۴ حوزه آبخیز استان سمنان عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری آغاز شد، بیان کرد: ۲۴ هزار و ۶۰۰ هکتار از سطح حوزه‌های آبخیز تحت پوشش این طرح قرار دارند.

معاون آبخیزداری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان هدف از اجرای عملیات آبخیزداری را حفاظت از آب‌وخاک، کنترل فرسایش خاک و رسوب و تقویت آب سفره‌های زیرزمینی عنوان کرد و گفت: افزایش پوشش گیاهی و جلوگیری از پر شدن مخازن سدها ازجمله مزایای مهم اجرای این طرح‌ها است.

عبدالشاه از پیگیری برای تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات این پروژه‌ها خبر داد و افزود: با توجه به اهمیت منابع آب‌وخاک کشور و لزوم حفاظت از این منابع محدود اجرا و تکمیل طرح‌های آبخیزداری در دستور کار قرار دارد.

وی بابیان اینکه پروژه‌های آبخیزداری استان سمنان ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی آبخیزداری به‌طورکلی در سه بخش عملیات مکانیکی در قالب احداث بندهای خاکی، بندهای سنگ و ملات، بندهای گابیون، عملیات بیومکانیکی در قالب تراس‌بندی، بانکت بندی، کنتورفار و عملیات بیولوژیک شامل نهال‌کاری، بذرپاشی، کپه کاری تقسیم‌بندی می‌شود.

معاون آبخیزداری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با تأکید بر اینکه این اقدامات در بخش مکانیکی شامل احداث بندهای سنگ و ملات به تعداد ۲۴۴ مورد و به حجم ۸۱ هزار و ۵۶۶ مترمکعب اجرایی شده است، خاطرنشان کرد: احداث بندهای خاکی به تعداد پنج مورد و به حجم ۱۱۳ هزار و ۱۰۰ مترمکعب، گابیون ۱۱ مورد به حجم ۹۰۰ مترمکعب است.

کد خبر: ۳٬۸۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha