۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
بورس اولین گزینه برای تأمین مالی می شود
وزیر اقتصاد:

بورس اولین گزینه برای تأمین مالی می شود

دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی نوید داد روزی خواهد آمد که اولین گزینه برای تأمین مالی، بازار سرمایه خواهد بود.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، فرهاد دژپسند اظهار داشت: نمی خواهم آرمانی صحبت کنم اما می گویم با برنامه هایی که داریم بازار سرمایه می تواند قابل اعتمادترین گزینه انتخابی افراد باشد.

وی در ادامه توضیح داد: از آبان سال گذشته پیگیر هستم و اقتصاد ما به کریدور تأمین مالی سوم نیاز دارد که بازار سرمایه می تواند این نقش را ایفا کند.

بهترین مسیر هدایت نقدینگی به تولید بورس است
دژپسند خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم نقدینگی را به سمت تولید ببریم، بازار سرمایه بهترین مسیر است و اگر می خواهیم شفافیت و رقابتی کردن را دنبال کنیم، این بهترین محیط است. به عنوان نمونه، نیمه دوم سال گذشته درباره شستا اطلاعات نداشتیم اما امروز این اطلاعات وجود دارد.

وزیر اقتصاد تأکید کرد: در بازار سرمایه می توانیم یک زنجیره را پوشش دهیم و هر روز که می گذرد، جایگاه بازار سرمایه بیشتر می شود. مقام معظم رهبری لطف کردند و به خواسته دولت درباره سهام عدالت پاسخ مثبت دادند و عمق بازار سرمایه با خرید و فروش سهام عدالت افزایش یافت.

پذیرش در بورس در سنوات آتی بیشتر می شود
وی با بیان اینکه در سنوات آتی، پذیرش در بورس بیشتر خواهد شد، اظهار داشت: روزی خواهد آمد که اولین گزینه برای تأمین مالی، بازار سرمایه خواهد بود و پی گیریم که بورس املاک و مستقلات را تشکیل دهیم. امیدواریم روند متعادل و مثبتی را در روزهای آتی در بورس شاهد باشیم.

دژپسند در تحلیل شرایط کنونی ببازار سرمایه عنوان کرد: وقتی وارد بورس می شویم به منزله این است که اگر من شناگری باشم که شنا بلد نیستم، اگر وارد دریا شوم برای من دشواری هایی رخ می دهد و گاه که دریا مواج می شود باید مهارت داشته باشم. وقتی شما به محیطی با ریسک و نوسان وارد می شوید، باید میانه را ببینید و باید یک تا دوسال را پیش بینی کنید تا از این سرمایه گذاری، فایده مطلوب ببرید.

وی افزود: امروز کسی که وارد بازار سرمایه می شود می داند باید دوره نوسانی را طی کند. در ۱۰ روز اخیر مشکلاتی داشتیم و برخی عوامل، واقعی و برخی غیر واقعی بود و نوسانات تغییر کرد اما الان با فضای مناسبی بازار برگشته است.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: نمی خواهم آرمانی صحبت کنم اما می گویم با برنامه هایی که داریم بازار سرمایه می تواند قابل اعتمادترین گزینه برای سرمایه گذاری باشد. من جای مالکان سهام نمی توانم بنشینم. باید فردی به گزینه ها نگاه کرده و گزینه برتر را انتخاب کنیم و در تصمیم گیری، مطالعه و مشاوره و معامله داشته باشیم. نباید سریع تصمیم بگیریم و راجع به دارایی ها باید با حضور مشاوران تصمیم گیری شود.

تکلیف اصلاح قانون مالیات های مستقیم تا دو ماه دیگر مشخص می شود
وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اداره کشور بدون پول نفت گفت: تکلیف اصلاح قانون مالیات های مستقیم تا دو ماه دیگر مشخص می شود.

دژپسند درباره فروش سهام نفت عنوان کرد: دو دیدگاه متفاوت در این باب داریم؛ یک دیدگاه این است که اجازه قانونی برای این مهم وجود دارد و برخی قائل به این هستند که باید مراحلی طی شود. شورای اقتصاد مصوبه داده است و من آن را امضا کرده ام و این مصوبه صادر شده است. دیدگاه مخالف هم در این زمینه هست اما فعلاً دست نگه داشته ایم تا شرایط تعیین تکلیف شود.

 وزیر اقتصاد با اشاره به اداره کشور بدون پول نفت اظهار داشت: تکلیف اصلاح قانون مالیات های مستقیم تا دو ماه دیگر مشخص می شود.

دژپسند در خصوص راه های تحقق اقتصاد بدون نفت هم گفت: با افتخار می‌گویم در سال گذشته برای تحقق عرصه اقتصاد بدون نفت، مالیات را بیش از اهداف مصوب محقق کردیم که در ۱۴ سال گذشته بی نظیر بوده است.

 وزیر اقتصاد افزود: قرار بود درباره مالیات قوانین را اصلاح و تأمین نیاز کنیم. در مالیات ارزش افزوده و پایانه فروش در حال تحقق است اما درباره مالیات مستقیم هنوز توفیق نیافتیم و لایحه مهمی است و امیدوارم با فوریت در دولت قبل، از مهرماه به مجلس ارائه شود.

وی ادامه داد: به عنوان وزیر اقتصاد خدا را شاکرم و سپاسگزار مقام معظم رهبری هستم که اقتصاد را امر محوری قرار دادند و در دیدار ویدیو کنفرانس با ایشان، بخش عمده گفت وگوها درباره اقتصاد بود.

کد خبر: ۳۸٬۰۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha