۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
تلاش مجلس برای حفظ قدرت خرید مردم
نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح کرد

تلاش مجلس برای حفظ قدرت خرید مردم

خدابخشی، نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس با توجه به افزایش قیمت کالاهای اساسی و کاهش قدرت خرید مردم به دنبال این است که به نوعی قدرت خرید مردم را حفظ کند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، «محمد خدابخشی» افزود: به همین دلیل طرحی تحت عنوان «تضمین دسترسی به کالاهای اساسی» از سوی نمایندگان در مجلس ارائه شده است.

وی اظهارداشت: این طرح با توجه به ارتباط موضوع جهت بررسی بیشتر به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ارجاع شده است.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: جلسات کارشناسی زیادی تاکنون در راستای این طرح برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه منابع مختلفی برای اجرا طرح مزبور پیشنهاد شده است، افزود: در هفته ای که گذشت «محمد باقر نوبخت» رئیس سازمان برنامه و بودجه به کمیسیون دعوت شد تا نقطه نظرات ایشان را در این زمینه جویا شویم.

خدابخشی بیان داشت: با توجه به اینکه این موضوع در قالب طرح در حال بررسی و تصویب است و بار مالی دارد برای اینکه مطمئن باشیم شورای نگهبان طرح را رد نمی کند و ایراد اصل ۷۵ قانون اساسی نمی گیرد حتما باید نظر موافق دولت را داشته باشیم به همین دلیل در حال رایزنی با سازمان برنامه و بودجه هستیم.

وی ادامه داد: بطورکلی در این طرح منابع مختلفی پیشنهاد شده و منتظر نظر سازمان برنامه و بودجه در این رابطه هستیم.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: طی چند سال اخیر قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافته که طرح تضمین دسترسی مردم به کالاهای اساسی در صورت تصویب و اجرا به شکلی این کاهش مصرف را جبران خواهد کرد.

کد خبر: ۳۸٬۰۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha