۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳
تشدید نظارت ها بر بازار زنجان /درج نکردن قیمت عمده ترین تخلف واحدهای صنفی
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان:

تشدید نظارت ها بر بازار زنجان /درج نکردن قیمت عمده ترین تخلف واحدهای صنفی

زنجان- مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: به منظور کنترل و رصد بازار،تعزیرات حکومتی نظارت خود را افزایش خواهد داد و با تمام کسانی که از عرضه کالا خودداری کنند برخورد می کند.

مرتضی ممیزی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه با توجه به گرانی بنزین طرحی در دست  اجرا است، گفت: این طرح در کل کشور در حال اجرا است و به منظور کنترل و رصد بازار،تعزیرات حکومتی نظارت خود را افزایش خواهد داد و با تمام کسانی که از عرضه کالا خودداری کنند یا محصولات خود را احتکار کنند، به شدت برخورد خواهد کرد. 

وی اظهار کرد: در این طرح بازرسین به صورت گشت مشترک با همکاری سازمان صنعت و معدن، اتاق اصناف و دانشگاه علوم پزشکی و استاندارد به صورت دو نوبته بازرسی از بازار را بر عهده دارند و سه تیم بازرسی نظارت از بازار را برعهده دارند. 

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان، گفت: بازرسی از بازار با قوت بیشتری در استان انجام می شود و روندبازرسی تا شب یلدا و تا پایان سال ادامه دارد. 

احتکار کالای اساسی در زنجان نداریم 

ممیزی با بیان اینکه تعزیرات حکومتی استان زنجان ۳۵ بازرس به صورت شبانه روزی رصد از بازار را بر عهده دارد، ابراز کرد: پرونده های تخلف که توسط بازرسین تشکیل می شود باز دارندگی لازم را دارد. 

وی افزود خوشبختانه بعد از گران شدن بنزین احتکار کالاهای اساسی به آن صورت در استان مشاهده نشده است. 

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان، یاد آورشد: تعزیرات حکومتی مامور رسیدگی به تخلفات است و در بحث قاچاق کالا هم مورد خاصی نداشتیم وبعد از گران شدن بنزین روند رو به رشدی در بحث قاچاق کالا نبوده و افزایش نیافته است. 

ممیزی گفت: طی ۸ ماهه امسال ۴ هزار و ۶۶ پرونده تخلف صنفی در تعزیرات حکومتی استان زنجان تشکیل شده  و جریمه نقدی این پرونده ها بیش از ۳۰۸ میبلیارد ریال بوده است و مبالغ وصولی از این پرونده های متشکله ۸۰ میلیارد ریال بوده است. 

وی افزود: در سال جاری پلمب واحد صنفی متخلف در استان نداشتیم ولی اگر تعداد تخلفات واحدهای صنفی بیشتر شود پلمب خواهیم داشتیم. 

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان، عمده تخلفات واحدهای صنفی در استان زنجان را درج نکردن قیمت و صادر نکردن فاکتور اعلام کرد و افزود: بیشترین تخلفات واحد های صنفی در شهرستان های زنجان و ابهر بوده است.

هرگونه افزایش قیمت ممنوع است

ممیزی یاد آورشد: تمام بازرسین و روسای شعب تعزیرات حکومتی استان زنجان در آماده باش هستند و هرگونه افزایش قیمت ممنوع است و از شهروندان تقاضا می شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف با سامانه ۱۲۴ تماس بگیرند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان، گفت:  نظارت و بازرسی از بازار در آستانه شب یلدا به‌صورت جدی و با حساسیت ویژه توسط تعزیرات حکومتی استان زنجان انجام می‌شود. 

ممیزی افزود: در آستانه شب یلدا نظارت بر بازار توسط اداره تعزیرات حکومتی استان زنجان افزایش‌یافته و بازرسی‌ها تشدید می شود.

کد خبر: ۳۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha