۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
راهبرد توسعه نواحی صنعتی قم تدوین شود/ توجه به گردشگری روستایی
استاندار قم:

راهبرد توسعه نواحی صنعتی قم تدوین شود/ توجه به گردشگری روستایی

قم - سرمست، استاندار قم با تأکید بر توجه جدی بر توسعه نواحی صنعتی در کنار توسعه شهرک‌های صنعتی گفت: در کنار اولویت توسعه گردشگری در مناطق باید توسعه نواحی صنعتی در راستای اشتغال‌زایی جوانان در دستور کار گیرد.

به گزارش بازار به نقل از استانداری قم، بهرام سرمست در آیین بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به ۲۱ روستای دهستان قاهان که به مناسبت هفته دولت انجام شد، طی سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت به‌ویژه شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: امیدواریم با این اقدامات بتوانیم پاسخگوی خون شهدا و همت بلند مردمانی باشیم که همواره در حمایت و پشتیبانی از دولت سنگ تمام گذاشتند.

وی بیان کرد: اگر به لحاظ سخت‌افزاری بگوییم گازرسانی بستر و زیرساخت توسعه در هر شهر و روستایی محسوب می‌شود؛ در واقع همت والای مردمان، بزرگان و نخبگان یک منطقه می‌تواند این زیرساخت‌ها را فعال‌تر و بارورتر کند بنابراین باید وجود همدلی و تقویت همدلی بین مسئولان و نمایندگان ارکان نظام اسلامی در شرایط کنونی را قدر بدانیم.

استاندار قم با بیان اینکه مسئولان استان قم باید هر منطقه‌ای را بر اساس استعداد و ظرفیت‌هایش مطالعه و برای آن یک چشم‌انداز توسعه تعریف کنند، تصریح کرد: استان قم یک استان زیارتی و گردشگری شناخته‌شده است اما نباید از ظرفیت روستاهای قم غافل شویم چراکه ظرفیت بسیار بزرگی در روستاهای قم برای توسعه گردشگری وجود دارد.

وی مهاجرت معکوس به روستاها، قرار گرفتن در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران و محور مواصلاتی بودن استان قم را موردتوجه قرار داد و ابراز کرد: امروزه با توجه به زندگی ماشینی و صنعتی در کلانشهرها این‌چنین مناطقی ظرفیت فوق‌العاده‌ای برای توسعه گردشگری دارند.

سرمست با تأکید بر توجه جدی بر توسعه گردشگری روستایی تأکید کرد: در کنار توجه به نواحی صنعتی، باید توسعه شهرک‌های صنعتی و زیرساخت‌های آن در اولویت کار مسئولان قرار گیرد.

در این سفر پروژه‌های سامانه پایش آلودگی هوا در مجموعه نیروگاه سیکل ترکیبی، پاسگاه سلفچگان، محور چهار خطه سلفچگان ساوه و گازرسانی به ۲۱ روستای دهستان قاهان بخش خلجستان با اعتباری بالغ بر ۱۰۸۳ میلیارد ریال توسط استاندار قم به بهره‌برداری رسید و به این ترتیب استان قم استان سبز پوش به لحاظ دسترسی تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار به نعمت گاز گردید.

کد خبر: ۳۷٬۹۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha