۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۵
وجود ۴۱ شرکت دانش بنیان در بورس به ارزش ۲۸۰ هزار میلیارد تومان
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خبر داد

وجود ۴۱ شرکت دانش بنیان در بورس به ارزش ۲۸۰ هزار میلیارد تومان

ایلام- معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از وجود ۴۱ شرکت دانش بنیان در بورس به ارزش ۲۸۰ هزار میلیارد تومان خبر داد و گفت: بیش از پنج هزار و ۳۰۰ شرکت دانش بنیان در کل کشور فعال است.

به گزارش خبرنگار بازار، سورنا ستاری عصر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ایلام در محل استانداری ایلام اظهار کرد: ۴۱ شرکت دانش بنیان در بورس حضور دارند و این شرکت ها ۲۸۰ هزار میلیارد تومان ارزش گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۳۰۰ شرکت دانش بنیان داریم که در سال قبل ۳۰۰ هزار شغل ایجاد کردند و میزان فروش آنها هم ۱۲۰ میلیارد تومان بوده است، گفت: برای اولین بار شرکت های دانش بنیان وارد عرصه ساخت واکسن شده اند.

ستاری عنوان کرد: با شش شرکت در زمینه ساخت واکسن کرونا قرارداد منعقد شده است که دو شرکت آن پیشرفت های خوبی دارند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه باید با دانش بومی مشکلات هر منطقه حل شود، گفت: ایلام ظرفیت های خوبی دارد اما آنچه این استان را توسعه خواهد داد نیروی انسانی است.

وی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های شرکت های دانش بنیان در استان ایلام، گفت: دانشگاه‌های استان باید با بومی سازی به دنبال حل مشکلات استان باشند.

وی بیان کرد: متأسفانه در حوزه زیر ساختی این استان با عقب ماندگی‌هایی زیادی رو به رو است که نیاز است مسئولان استان راه برای حضور شرکت های دانش بنیان هموار کنند.

ستاری تصریح کرد: یکی دیگر از بزرگترین خیانت‌هایی که در حق فرزندان ایران زمین انجام شده استخدام در دستگاه‌های دولتی است زیرا سبب شده تا قدرت نوآوری، کار آفرینی و خلاقیت از جوانان گرفته شود.

کد خبر: ۳۷٬۹۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha