۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴
صادرات از منطقه آزاد ماکو سالانه ۶ میلیارد دلار است
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو:

صادرات از منطقه آزاد ماکو سالانه ۶ میلیارد دلار است

ارومیه- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از صادرات سالانه شش میلیارد دلاری از این منطقه خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از منطقه آزاد ماکو، محمدرضا عبدالرحیمی اظهار داشت: ارزش کالاها و خدمات صادراتی تولیدی منطقه به خارج از کشور طی سال های ۹۲ تا پایان سال ۹۸  به میزان ۱۳۴ میلیون دلار و ارزش صادرات مجدد از منطقه به خارج طی سالهای مذکور به میزان ۶۸.۵ میلیون دلار بوده است.

وی ادامه داد: این درحالیست که بخش عمده تولیدات منطقه برای تامین نیازهای داخلی کشور و جلوگیری از واردات محصولات نهایی از خارج به داخل کشور صادر شده و ارزش آنها بیش از ۸۰۰ میلیون دلار برآورد می شود.

عبدالرحیمی با بیان اینکه ارزش صادرات کالا و گاز صادراتی کشورمان از طریق مرزها و زیرساخت های منطقه آزاد ماکو سالانه بالغ بر شش میلیارد دلار  است، گفت: سال گذشته ترانزیت تجارت بین المللی سایر کشورها از این منطقه به حدود ۲۶ میلیارد دلار رسید.

وی به افزایش سرمایه گذاری ها و احداث واحدهای جدید صنعتی، معدنی و کشاورزی در منطقه اشاره و از روند رو به افزایش صادرات تولیدات منطقه آزاد ماکو طی سال های گذشته خبر داد و اظهار داشت: در برنامه های سازمان منطقه آزاد ماکو هر دو رویکرد درونزایی یعنی استفاده موثر از منابع و قابلیت های داخل کشور و منطقه و نیز برون گرایی به معنای استفاده بهینه از بازارها، فناوری ها و منابع خارجی مد نظر قرار گرفته شده  که در این فرایند تلاش برای توسعه و گسترش صادرات به خارج کشور با جلب و جذب سرمایه گذاری های مشارکتی داخلی خارجی و صنایع دارای بازار خارجی با قوت ادامه دارد.

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه علیرغم وسعت بسیار منطقه آزاد ماکو، تراز تجاری منطقه بسیار مثبت و به نفع صادرات است، افزود: این روند با توسعه سرمایه گذاری های جدید و آتی بهبود خواهد یافت.

کد خبر: ۳۷٬۹۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha