۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
افزایش ۴۲۸ درصدی حجم ترانزیت کالا / امیدواری برای بازگشایی مرز یزدان
استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد

افزایش ۴۲۸ درصدی حجم ترانزیت کالا / امیدواری برای بازگشایی مرز یزدان

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به موفقیت های استان در افزایش ۴۲۸ درصدی حجم ترانزیت کالا، امید می رود یزدان به عنوان دومین مرز رسمی خراسان جنوبی بازگشایی شود.

به گزارش خبرنگار بازار محمد صادق معتمدیان ظهر سه شنبه در مراسم کلنگ زنی ۶ هزار واحد مسکونی شهری در زیرکوه، خاطرنشان کرد : بررسی ادوار مختلف، نشان می دهد که خدمت رسانی به مناطق کمتر برخوردار در همه دولت ها، مورد توجه بوده است.

وی متذکر شد: در شرایط فعلی نیز، با فشارهای ناشی از عداوت دشمنان نظام، شاهد کارنامه درخشانی در بخش های عمرانی و زیربنایی هستیم.

به گفته وی؛ بهبود وضعیت جاده های روستایی، برخورداری همه روستاها از نعمت برق، آبرسانی به مناطق روستایی، ارتقاء شاخص های بهداشتی، تأمین زیرساخت های مخابراتی و دیجیتال، همه خدمات ارزشمندی می باشد که با دلسوزی توسط بخش های مختلف انجام شده است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه بر اساس چهار شاخص وضع موجود را احصا نموده، طرح و برنامه هایی را در این راستا تدوین کرده ایم تازه  در قالب سند توسعه استان، به میانگین کشوری که خروج از محرومیت است نایل شویم، گفت: چون برنامه پیش بینی شده، جهشی است بنا داریم از ظرفیت حداکثری دولت، دستگاه های حاکمیتی و نهادهای انقلابی استفاده کنیم.

معتمدیان ادامه داد: با تلاشی که نمایندگان استان دارند امیدواریم بتوانیم روزهای خوبی برای استان داشته باشیم، از شرایط سخت اقتصادی عبور کنیم و آینده خوبی را برای این استان مرزی داشته باشیم.

وی تأکید کرد: هم افزایی با نمایندگان استان یکی از مزیت هایی است که با افزایش نگاه ملی و منطقه ای برکاتش را برای مردم خواهیم داشت.

معتمدیان خراسان‌جنوبی را استانی با ظرفیت های منحصر به فرد عنوان کرد و گفت: ناشناخته بودن ما از مهمترین تهدید هاست لذا باید این پتانسیل ها را به کشور معرفی کنیم.

معتمدیان ادامه داد: مهمترین عامل در برون رفت از وضعیت فعلی، سرمایه گذاری های اقتصادی به ویژه در بخش خصوصی است.

وی با تشریح اقدامات استان برای رفع مشکلات شهرستان زیرکوه، اظهار داشت: چند موضوع از اولویت های منطقه است که با جدیت به دنبال آن هستیم.

به گفته وی؛ مرز یزدان، یکی از اولویت های شهرستان است که با توجه به موفقیت های استان در افزایش ۴۲۸ درصدی حجم ترانزیت کالا، امید می رود یزدان به عنوان دومین مرز رسمی استان، بازگشایی شود.

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: به جهت هم مرزی با فراه، یزدان برای مبادلات مرزی با افغانستان، بهترین نقطه می تواند مرز یزدان باشد و این موضوع در اولین سفر به کشور افغانستان، پیگیری خواهد شد.

معتمدیان در ادامه از کلنگ زنی آغاز عملیات اجرایی ۶ هزار واحد مسکونی شهری گفت و خاطرنشان کرد: مسکن شهری و روستایی از پروژه های مهم استان است که در کشور بی سابقه بوده و نقش تعیین کننده ای نیز در حوزه اشتغال  دارد .

وی افزود: سهمیه زیرکوه از مسکن شهری ۲۶۰ واحد تعیین شده که ۱۴۰ واحد دیگر به این سهمیه اضافه می شود و به عبارتی  ۴۰۰ واحد از مجموع  ۶ هزار واحد مسکن شهری استان در شهرستان زیرکوه احداث خواهد شد.

کد خبر: ۳۷٬۸۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha