۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹
سرمایه گذاری ۱۶ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در پروژه های بندری
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد

سرمایه گذاری ۱۶ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در پروژه های بندری

راستاد، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بخش خصوصی تاکنون در ۳۳۰ پروژه بندری به ارزش ۱۶ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است.

به گزارش بازار به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد با بیان اینکه مشوق‌های سرمایه‌گذاری توسط سازمان بنادر و دریانوردی در تمامی حوزه‌های مربوط به بندر و دریا وجود دارد، اظهارداشت: سازمان بنادر و دریانوردی اراضی تحت پشتیبانی خود را در زمینه‌های تامین تجهیزات، تاسیسات رو بنایی و یا فعالیت های تولیدی با ارزش افزوده متناسب با کاربری بندری ایجاد کرده تا سرمایه‌گذاران از طریق آنها بتوانند در این زمینه آزادانه سرمایه‌گذاری کنند.

او ادامه داد: رویه‌ای که تاکنون سازمان بنادر در این زمینه به کار گرفته است موفق بوده و ما تاکنون در ۳۳۰ پروژه شاهد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بوده ایم.

 معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه تاکنون بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در این پروژه ها بوده است، افزود: امیدواریم همچنان در آینده از فرصت های این چنینی برای حضور بخش خصوصی در پروژه های بندری و دریایی استفاده و بهره ببریم.

دعوت سازمان بنادر برای پروژه‌های بنادر شمالی و جنوبی
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی یاد آور شد: سازمان بنادر و دریا نوردی از تمام سرمایه‌گذاران بخش خصوصی دعوت می‌کند که در پروژه‌های اپراتوری بنادر شمالی و جنوبی حضور پررنگ تری داشته باشند.

راستاد درباره جدیدترین پروژه در حال احداث که توسط بخش خصوصی در حوزه بندری انجام می شود گفت: این پروژه مربوط به بزرگترین پایانه تخصصی مواد معدنی و فولادی در بندر شهید رجایی است که بین سازمان بنادر و بخش خصوصی منعقد شده است.

او یادآور شد: انعقاد قرارداد این پروژه در سال گذشته بوده که ارزش سرمایه گذاری آن با توجه به شرایط اقتصادی کنونی و به نرخ امروز افزایش یافته است.

راستاد اظهار کرد: پیش از این سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این پروژه حدود ۵ هزار میلیارد تومان بوده که با توجه به رشد اقتصادی کشور قیمت آن به نرخ های امروز بسیار بیشتر شده است.

بهبود کیفیت صادرات مواد معدنی از بندر شهید رجایی
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تأکید کرد: انتظار داریم با توجه به مطالعات تکمیلی بتوانیم عملیات اجرایی این پایانه را آغاز کنیم و با اجرایی شدن آن کمک قابل توجهی را در بهبود کیفیت صادرات مواد معدنی و فولادی از بندر شهید رجایی شاهد خواهیم بود و از سوی دیگر به طور کلی ظرفیت بسیار خوبی در تمامی زمنیه ها برای کشور ایجاد می شود.

راستاد با اشاره به اینکه فعالیت های متنوع دیگری در تمام ابعاد بندری و دریایی داریم که نقش آفرینی قابل توجهی را در فعالیت بنادر کشور خواهد داشت، افزود: این اقدامات شامل کارخانه های تولیدی در بندر امام(ره) و امیرآباد است که تجهیزات استراتژیک و مهم بنادر در این حوزه‌ها احداث خواهد شد که برای ما بسیار با اهمیت است.

تعریف پروژه های جدید با بخش خصوصی
او با اشاره به اینکه پروژه‌های دیگر بندری هم با حضور بخش خصوصی در حال مذاکره هستیم که تفاهم نامه های اولیه آن به زودی منعقد خواهد شد، ادامه داد: انبارهای فولادی، تاسیسات نگهداری کالا و همچنین مراکز تولیدی و مخازن نگهداری محمولات مایع که به صورت فله وارد کشور می‌شوند از جمله پروژه هایی هستند که با بخش خصوصی در حال مذاکره برای انعقاد قرارداد با آنها هستیم و امیدواریم تا پایان امسال به مرحله اجرایی و عملیاتی برسد.

کد خبر: ۳۷٬۸۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha