۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
بهره‌برداری از ۳۴ پروژه با اعتبار ۶۷ میلیارد تومان در حاجی آباد هرمزگان
فرماندار حاجی‌آباد خبر داد

بهره‌برداری از ۳۴ پروژه با اعتبار ۶۷ میلیارد تومان در حاجی آباد هرمزگان

هرمزگان- فرماندار حاجی‌آباد از افتتاح و بهره‌برداری از ۳۴ پروژه با اعتبار ۶۷ میلیارد تومان طی هفته دولت در این شهرستان خبر داد.

حمید جهانگیری در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن بیان عملکرد دولت در شهرستان حاجی آباد به توسعه کشاورزی و ایجاد اشتغال اشاره و اظهار کرد: تولید خرما در شهرستان در این دولت از ۴ هزار و ۷۰۰ تن به ۱۹ هزار تن افزایش یافته است و عملیات احداث بزرگترین نخلستان در کشور شروع شده که تاکنون حدود ۴۰ هکتار آن آماده شده است.

وی با اشاره به پرورش ماهی خاویار برای نخستین بار در این شهرستان، گفت: رونق صنعت کشاورزی و مشاغل زیر مجموعه آنها فرصت خوبی برای علاقمندان و سرمایه‌گذاران در این حوزه جهت اشتغال‌زایی ایجاد کرده است.

فرماندار حاجی‌آباد اضافه کرد: به منظور مهار آب‌، اجرای طرح‌های آبخیزداری در شهرستان از ۴۰ طرح به ۸۵ طرح افزایش و تا پایان سال جاری تعداد ۱۵ سد دیگر نیز افتتاح خواهیم کرد.

جهانگیری ادامه داد: در کنار کشاورزی معادن فراوانی در شهرستان وجود دارد که تعداد پروانه بهره برداری در این شهرستان از ۲۴ پروانه کسب به ۳۳ پروانه افزایش یافته و تلاش شد تعداد ۹ معدن از معادنی که تعطیل بودند فعال شوند.

وی با اشاره به دغدغه مردم در بحث اشتغال اظهار کرد: کارخانه فرآوری آهن تنگ زاغ در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد و همچنین اولین شهرک صنعتی دولومیت نیز با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد که اشتغال خوبی را ایجاد خواهد کرد.

افتتاح ۷ پروژه آبرسانی با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال
فرماندار حاجی‌آباد از آبرسانی به ۲۹ روستا در سال‌های اخیر گفت و افزود: تا پایان سال جاری تعداد هفت پروژه آبرسانی با اعتبار ۴۰ میلیارد افتتاح خواهیم کرد.

جهانگیری یادآور شد: ۹۹ درصد شهر حاجی‌آباد گازرسانی انجام شده است و عملیات گازرسانی به مکان‌های صنعتی مصوب و عملیات گازرسانی به روستاهای طاشکوییه چاه تر در بخش مرکزی نیز انجام و گازرسانی به بخش‌های احمدی و فارغان در حال برنامه‌ریزی است.

وی از اصلاح و توسعه شبکه برق به میزان ۶۵۰ کیلومتر خبر داد و عنوان کرد: برای اولین بار از ظرفیت خیران در بحث آموزش در شهرستان استفاده شد و تاکنون ۱۴ مدرسه خیرساز ساخته شده است، تا پایان سال نیز تعداد دو مدرسه در روستای شمیل و یک مدرسه در روستای مازگرد افتتاح خواهد شد. 

فرماندار حاجی‌آباد گفت: احداث ۳۹۰ کیلومتر راه روستایی و ساماندهی بافت فرسوده محله گودکهنوییه و مرکز شهر حاجی آباد که مطالبه مردم بود از اقدامات دیگری است که با همراهی دستگاه های اجرایی انجام شده است.

جهانگیری از کسب رتبه اول شهرستان در اشتغال و پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی گفت.

وی اضافه کرد: در هفته دولت سال جاری با همراهی و همدلی امام جمعه و دستگاه های اجرایی تعداد ۳۴ پروژه با اعتبار بیش از ۶۷ میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار حاجی‌آباد در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد:سعی شده است از همه ظرفیت ها برای انجام امور زیرساختی در شهرستان استفاده شود، استفاده از ظرفیت سایر نهادها از جمله حضور بنیاد مستضعفان در بخش احمدی تحولی در بحث فرهنگی و عمرانی ایجاد خواهد کرد که اعتبار آن از محل بودجه شهرستان نخواهد بود.

کد خبر: ۳۷٬۸۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha