۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشورهای همسایه با جدیت پیگیری شود
راه کار رییس کمیسیون عمران برای رفع کسری بودجه دولت:

صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشورهای همسایه با جدیت پیگیری شود

رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت:دولت می‌تواند با فعال سازی ظرفیتهای عمرانی در کشور علی الخصوص صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشورهای همسایه کسری بودجه خود را جبران کند که البته این مسئله را همواره نادیده گرفته است.

محمدرضا رضایی کوچی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به راهکارهای کسری بودجه دولت گفت: در شرایطی که دولت ها به دلیل شیوع کرونا مجبور به افزایش مخارج خود شده‌اند، توجه به راهکارهایی که می‌تواند این کسری را مدیریت کند و کاهش دهد، ضروری است. نخستین اقدامی که باید در رابطه با کسری بودجه دولت مدنظر قرار گیرد صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌های دولتی است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر برخی ردیف‌های بودجه ای هزینه‌های دولت را بالا برده  که این موارد می‌تواند کنار گذاشته شود.

 این نماینده مجلس اظهار داشت: همچنین دولت می‌تواند در قالب درآمدهای مالیاتی کسری بودجه خود را جبران کند به شرط اینکه از فرار مالیاتی به درستی جلوگیری کند.

 رئیس کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: دولت همچنین می‌تواند با فعال سازی ظرفیتهای عمرانی در کشور علی الخصوص صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشورهای همسایه کسری بودجه خود را جبران کند که البته این مسئله همواره نادیده گرفته شده است و باید به آن اهمیت داد.

این نماینده مجلس گفت: همچنین بسیاری از دولت ها ترجیح می دهند از طریق بازارهای پول و سرمایه به جبران یا کاهش کسری بودجه خود بپردازند. با توجه به اطمینان بالاتر سرمایه گذاران به دولت ها نسبت به شرکت ها، در صورت ارائه شرایط جذاب توسط دولت، سرمایه زیادی از این طریق جذب خواهد شد.

رضایی کوچی بیان داشت: عرضه سهام شرکت های دولتی در بورس، انتشار اوراق قرضه، اسناد خزانه، معرفی صندوق های سرمایه گذاری و سبدهای دارایی از جمله گزینه های موجود تامین کسیر بودجه است.

کد خبر: ۳۷٬۷۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha