۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
انتشار ۸۲ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی در سال ۹۸
وزارت اقتصاد اعلام کرد

انتشار ۸۲ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی در سال ۹۸

معاونت نظارت مالی و خزانه‌داری وزارت اقتصاد در سال ۹۸ مجموعاً ۸۲ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی شامل ۴۰ هزار میلیارد تومان اوراق نقدی و ۴۲ هزار میلیارد تومان اوراق غیر نقدی منتشر کرد.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه، کمیته اطلاع رسانی هفته دولت مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی، طی گزارشی در تشریح اهم سیاست‌ها، برنامه‌های عملیاتی، اقدامات اجرایی و دستاوردهای معاونت نظارت مالی و خزانه داری این وزارتخانه، با اعلام این خبر عنوان داشت: در طول سال ۱۳۹۸، معادل ۱۳۱ هزار و ۳۵۸ میلیارد ریال تهاتر بدهی‌ها و مطالبات دولت از طریق صدور اوراق تسویه نوع اول و دوم صورت گرفته است.

این گزارش، همچنین، تهاتر بدهی‌ها و مطالبات دولت به مبلغ ۲۸ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال، بر اساس ۱۳ مصوبه هیئت وزیران را، به عنوان بخشی دیگر از عملکرد  معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور طی سال ۱۳۹۸ اعلام می کند.

در بخش دیگری از این گزارش، هوشمند سازی عملیات مالی دولت به عنوان فصلی دیگر از وظایف معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور مورد اشاره قرار گرفته و اجرای کامل سامانه تخصیص اعتبارات (سناب)،   سامانه جامع حسابداری خزانه، سامانه درخواست وجه الکترونیکی، سامانه مدیریت حساب‌های بانکی و پرداخت حقوق و مزایای کارکنان دولت به صورت مستقیم و هم‌زمان به عنوان مصادیق اجرایی آن معرفی شده است.

همچنین این گزارش تصریح دارد: خزانه‌داری کل کشور، حقوق و مزایای مستمر حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از کارمندان رسمی، پیمانی و قراردادی دولت را از طریق سیستم پایای بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به صورت مستقیم و هم‌زمان پرداخت می‌کند.

گزارش ستاد اطلاع رسانی عملکرد یک ساله وزارت امور اقتصادی و دارایی در تشریح اقدامات معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور در حوزه مدیریت دارایی های دولت، عنوان می کند: برای شناسایی اموال غیرمنقول دولت با ایجاد سامانه جامع اطلاعات دستگاه‌های اجرایی (سادا) و ایجاد حساب کاربری و ابلاغ آن به دستگاه‌های اجرایی، تا مرداد سال ۱۳۹۹ تعداد ۴۴۱ هزار و ۷۵۱ ملک دولتی ثبت شده که از این تعداد، ۲۳ هزار و ۷۵۴ ملک در یک‌ساله اخیر، شناسایی و ثبت‌شده است.

این گزارش از صدور تعداد ۹۰۷ فقره گواهی برای تثبیت مالکیت اموال غیرمنقول دولت طی یک سال منتهی به پایان مرداد ۱۳۹۹ و شناسایی و ثبت تعداد ۷.۵ میلیون قلم، اموال منقول با اجرای نظام نوین اموال منقول غیرمصرفی و شیوه‌نامه شناسایی اموال دولت توسط معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور در حد فاصل مرداد ۱۳۹۸ لغایت مرداد ۱۳۹۹ توسط خبر داده است.

کد خبر: ۳۷٬۷۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha