۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴
نوسان ۱۰ درصدی قیمت خودرو در ۲ماه آینده
یک کارشناس صنعت خودرو خبر داد:

نوسان ۱۰ درصدی قیمت خودرو در ۲ماه آینده

‌صدرایی، کارشناس صنعت خودرو گفت: هدایت سرمایه‌های سرگردان در جهت حفظ ارزش مالی منجر به افزایش تقاضا در بازار خودرو شده است.

بازار؛ گروه خودرو: بابک صدرایی، کارشناس صنعت خودرو با اشاره به اینکه این روزها خودرو به جای کالای مصرفی به عنوان کالای سرمایه‌ای شناخته می‌شود اظهار داشت: در شرایط فعلی قیمت‌گذاری محصولات خودروسازان وابستگی شدیدی به تغییرات اقتصادی و ارزش پول پیدا کرده است.

وی ادامه داد: با کاهش ارزش پول عامه مردم برای حفظ دارایی در بخش‌های مسکن، خودرو، طلا و... سرمایه‌گذاری می‌کنند. بنابراین از آنجایی بازار خودرو در ایران همیشه با حجم بالایی از متقاضی برخوردار است، سرازیر شدن سرمایه‌های سرگردان به این بازار هم دور از انتظار نیست.

این کارشناس صنعت خودرو بیان کرد: در شرایط فعلی نمی‌توان انتظار تغییر قابل توجه قیمت خودروها در بازار را داشت، اما می‌توان بیان کرد که کمتر از دو ماه آینده نوسان قیمت خودرو در بازار حدود ۱۰ درصد خواهد بود. این مورد نیز برای تمام خودروهای موجود در بازار اعم از نسخه‌های صفرکیلومتر و کارکرده است.

‌صدرایی با اشاره به تاثیر تغییرات بین‌المللی بر بازار خودرو ایران اضافه کرد: انتخابات آمریکا توام با تحریم‌ها و نوسان ارز می‌تواند تاثیرات کوتاه مدتی در بازار خودرو داشته باشد، این تاثیرات ابتدا به صورت روانی و سپس اقتصادی در صنعت و بازار نمایان خواهد شد.

کد خبر: ۳۷٬۶۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha